مشاهده مطلب

      ۰۲ خرداد ۱۳۹۷      ۰             15696      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تحریم ایرانیان که پس از خروج این کشور از برجام، سرعت بیشتری گرفته، چند ایرانی دیگر را به فهرست تحریمی‌ها اضافه کرد.

این ۵ نفر که مهدی آذرپیشه، محمد جعفری، محمود باقری کاظم‌آباد، جواد بردبار شیرامین و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی نام دارند، به خاطر ارتباط با یگان موشکی «غدیر» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند.

آمریکایی‌ها هفته گذشته، «ولی الله سیف» رئیس بانک مرکزی را هم به اتهام جابجایی پول برای نیروی قدس سپاه و مقاومت اسلامی لبنان، تحریم کرده بودند. سیف و ۵ نفری که امروز تحریم شدند، تحت تحریم‌های «فهرست اختصاصی تروریست‌های بین‌المللی» درآمده‌اند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه افزوده: «ایالات متحده حمایت ایران از حوثی‌ها را برنمی‌تباد؛ حوثی‌هایی که به متحد نزدیک ما یعنی عربستان سعودی حمله می‌کنند. همه کشورهای منطقه باید کاملا مراقب باشند و اجازه ندهند که ایران نیروها، تسلیحات و پول‌هایش را به نائبانش در یمن برساند.»

در نتیجه اعمال این تحریم‌ها، تمام اموال و دارایی‌های اشخاص مزبور در صورت قرار داشتن در حوزه قضایی آمریکا، مصادر می‌شود و شهروندان آمریکایی هم از معامله با این افراد منع می‌شوند. علاوه بر این، موسسات مالی غیرآمریکایی در صورت ارائه خدمات مالی به این اشخاص یا به اشخاصی که از جانب این ۵ نفر کار می‌کنند، تحریم خواهند شد.

 

اسامی افراد ایرانی که به فهرست تحریم‌شدگان آمریکا اضافه شدند:

مهدی آذرپیشه

محمد جعفری

محمود باقری کاظم‌آباد

جواد بردبار شیرامین

سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: