- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

تامین آب و برق طرح های توسعه سنگ آهن سنگان

رئیس هیات عامل ایمیدرو از تامین آب و برق طرح های توسعه ای (كارخانه های كنسانتره و گندله) مجتمع سنگ آهن سنگان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر امینی با بیان این مطلب گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته، تامین آب مورد نیاز به عنوان یكی از زیرساخت های لازم در مجتمع سنگ آهن سنگان به صورت كوتاه مدت و میان مدت از طریق منابع آب موجود و نیز حوزه های همجوار دشت زوزن، نمكزار، خواف، گیسور و رودخانه هریر رود تامین می شود.
وی ادامه داد: هزینه احداث زیرساخت های آب توسط ایمیدرو و شركت های سرمایه گذار (فولاد مباركه، فولاد خراسان، بنیاد مستضعفان و توسعه بانك ملی) تامین خواهد شد.
به گفته امینی، به صورت درازمدت نیز مطالعات آب بین حوزه ای نظیر آب دریای خزر- دریای عمان یا كشورهای همجوار برای تامین آب این طرح ها انجام می شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تدوین نقشه راه تامین برق كارخانجات كنسانتره و گندله در منطقه سنگان با حضور مسئولان استانداری خراسان رضوی و برق منطقه ای، نمایندگان شركت های سرمایه گذار، تصریح كرد: تامین برق مورد نیاز دوران ساخت و بهره برداری این منطقه در ۲ مرحله شامل ایجاد پست موقت و نیز تامین ۳۰۰ مگاوات برق، از طریق برق منطقه ای انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: هزینه مطالعات و احداث پست برق و خطوط انتقال پس از تایید مشاور توسط شركت های سرمایه گذار و ایمیدرو و همچنین، واگذاری زمین صورت خواهد پذیرفت.