مشاهده مطلب

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۲      ۰             3072      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش موثر صندوق هاي حمايتي در پيشبرد اهداف اقتصادي كشور بر تحول و پويايي اين صندوق ها تاكيد كرد.
به گزارش شاتا؛ مهندس « محمدرضا نعمت زاده» در مجمع عمومي عادي ساليانه صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك(صحا) با اشاره به ضرورت توجه بيش از پيش صندوق هاي مالي و حمايتي در حمايت از صنايع و از جمله بخش تحقيق و توسعه در كشور تصريح كرد: از يك سو نيازمند تامين منابع مالي اين صندوق ها و از سوي ديگر نيازمند نگاه جدي تر در روند اقدامات و عملكرد اجرايي آنها  در قبال وظايف پيش بيني شده هستيم.
وي با بيان اينكه امروز نقش صندوق هاي حمايتي در توسعه اقتصادي و صنعتي كشورها بركسي پوشيده نيست از مسئولان اين صندوق خواست ، با جديت و پيگيري بيشتري نسبت به اجراي برنامه هاي اين صندوق اقدام كنند.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه تحول در صندوق هاي حمايتي را مورد تاكيد قرار داد وگفت : در اين راستا بايد با تبيين اهداف و استراتژيهاي بلند مدت به پويايي بيشتر اين صندوق ها كمك كنيم .
مهندس نعمت زاده تحقق اين امر را به همگام سازي نظام بانكي كشور در حمايت از صنايع كشور نيز موثر دانست و همكاري ساير صندوق هاي حمايتي را در طي اين مسير حائز اهميت خواند.
وي همچنين خلق منابع مالي را از ضرورياتي ذكر كرد كه صندوق هاي حمايتي بايد بيش از گذشته به آن اهتمام ورزند وبه دنبال اجراي راهكارهاي موثر در اين زمينه باشند.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه ظرفيت صندوقهاي حمايتي چه به لحاظ مالي و چه به صورت ارائه خدمات بايد افزايش پيدا كند، تلاش مسئولان را در اين بين مورد تاكيد قرار داد.
در ادامه اين نشست مديرعامل و اعضاي هيئت مديره صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك، وضعيت صندوق از زمان شكل گيري تا كنون را تشريح و سپس به ارائه گزارشات مالي آن پرداختند.
لازم به ذكر است: صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك(شركت مادر تخصصي- سهامي خاص)، وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، شركتي دولتي است كه قانون آن در سال ۱۳۷۵ تصويب و اساسنامه آن در سال ۱۳۷۶ به تصويب هيأت وزيران رسيد.
اعطاي تسهيلات بلاعوض و يا تسهيلات بانرخ ترجيحي به افراد حقيقي يا حقوقي با موضوع سرمايه‌گذاري ريسك‌پذير و خدمات كارشناسي، صدور ضمانت‌نامه و حمايت ‌مالي و اعتباري از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك در بخشهاي خصوصي و تعاوني از جمله اهداف اين صندوق است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: