مشاهده مطلب

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴      ۰             5407      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران به نقل از  ایمیدرو ،‌ گروهی از مدیران هلدینگ تاتا در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه های خود برای مشارکت در طرح های مختلف اقتصادی ایران خبر دادند. مدیر منطقه خاور میانه و شمال افریقا تاتا گفت: با توجه به فرصت ایجاد شده در توسعه روابط دو طرف، صنایع معدنی، خدمات فنی و مهندسی و ارایه مشاوره در این حوزه، زمینه مناسبی برای شروع همکاری ها خواهد بود.
سوندارا رامان (Sundara Raman) با اشاره به اینکه هم اینک در حوزه های مختلف صنایع معدنی، خدمات گردشگری، ‌هتل سازی و …مشغول مذاکره با طرف های ایرانی هستیم افزود: اکنون شرایط مناسبی برای مشارکت در طرح ها و سرمایه گذاری در ایران مهیا شده است.
وی یادآور شد: با توجه به دیدارهایی که از مناطق جنوبی ایران به ویژه بندرعباس و جزیره قشم داشته ایم ظرفیت های بالایی برای افزایش همکاری ها وجود دارد.
رییس هیات عامل ایمیدرو هم اظهار داشت: شرکت هایی پیش از شما برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های معدنی اعلام آمادگی کرده اند بنابراین پیشنهاد می شود تاتا برای استفاده بهتر از زمان، سریع تر برنامه های خود را برای حضور در طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران اعلام کند.
مهدی کرباسیان تاکید کرد: در بخش های فولاد،‌ زغال سنگ، ‌طلا،‌ کروم، آلومینیوم و سرب و روی ایران زمینه سرمایه گذاری و مشارکت فراهم است.
وی با بیان اینکه اینکه ایران تنها در منطقه طبس از ذخایر قطعی بیش از ۲٫۵ میلیارد تن زغالسنگ برخوردار است گفت: بخشی از همکاری ها نیز می تواند به صادرات سنگ آهن فرآوری شده ایران به هند اختصاص یابد.
گروه مدیران هلدینگ تاتا که در جریان اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی در ایران حضور یافته بودند متشکل از ۹ مدیر از بخش های مختلف همچون فولاد و آلیاژهای آهنی،‌ خودروسازی، نیرو، مشاور مهندسی،‌ فناوری اطلاعات و بازرگانی بودند.
شرکت تاتا در سال ۱۸۶۸ پایه گذاری شد و در قرن بیستم دوره تثبیت را طی و از ابتدای دهه ۱۹۹۰ توسعه را آغاز کرد به طوری که در طیف متنوعی از فعالیت های اقتصادی از جمله فولاد،‌ خودروسازی،‌ پتروشیمی،‌ برق،‌ مالی ، هتلداری و حتی خرده فروشی سرمایه گذاری کرده است. درآمد این گروه در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۳ میلیارد دلار رسید که ۵٫۳ میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. این گروه بیش از ۵۸۱ هزار نیرو کار در شرکت های خود دارد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: