مشاهده مطلب

      ۲۱ دی ۱۳۹۱      ۰             1445      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت

بیشترین سرمایه گذاری مربوط به معادن فلزی با رشد ۲۱ درصدی بوده است

معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت از رشد ۷۳ درصدي سرمايه گذاري معدني در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ خبر داد.
وجيه الله جعفري كه در نشست خبري همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني سخن مي گفت، افزود: بيشترين سرمايه گذاري در سال گذشته مربوط به معادن فلزي با رشد ۲۱ درصدي بوده است.
وي عمده ترين بحث در حوزه معادن را تشويق سرمايه گذاران بخش خصوصي براي همكاري بيشتر در بخش اكتشاف عنوان كرد و افزود: در سند استراتژي معدن حداقل تا ۲۵ سال بهره برداري براي مكتشف در نظر گرفته شده و از طرف ديگر ورود افراد ذيصلاح به بخش اكتشاف مطرح شده است.
وي افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت براي كساني كه واحد فرآوري دارند و نيازمند مواداوليه هستند، زمينه مناسبي براي جذب سرمايه ايجاد كرده كه در پي آن در مناطق محروم سرمايه گذاري هاي جديدي براي ايجاد واحدهاي فراوري جذب شده است.
جعفري گفت: امروز شرايط اقتصاد با توجه به تحريم ها به گونه اي است كه علاقمندي بيشتري براي سرمايه گذاران در بخش معدن و صنايع معدني ايجاد كرده است كه اين امر مي تواند به تحقق شعار اقتصاد بدون نفت كمك كند.
وي با اشاره به رشد سرمايه گذاري در حوزه معدن و صنايع معدني و همچنين رشد سه تا ۱۰ درصدي توليد محصولات معدني و صنايع معدني در ۹ ماه گذشته گفت: در اين مدت به جز زغال سنگ توليد ساير محصولات معدني افزايش يافت. البته دليل اصلي كاهش توليد زغال سنگ مشكل خريد آن بود كه با توجه به مصوبه دولت خريد زغال سنگ حتي با قيمت بالاتر از سوي دولت انجام مي‌شود.

**۱۸۳ ميليارد تومان حقوق دولتي معادن
معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه در ۹ ماه گذشته حقوق دولتي وصول شده از معادن به ۱۸۳ ميليارد تومان رسيد، گفت: در بودجه سال آينده ميزان حقوق دولتي معادن بالغ بر ۵۰۰ ميليارد تومان پيش بيني شده است.
وي درباره ميزان حقوق دولتي دريافت شده از معادن طي سال جاري عنوان كرد: ميزان حقوق دولتي معادن طي چند سال گذشته روند صعودي داشته و از حدود ۴۰ ميليارد تومان در سال ۸۵ به بيش از ۱۸۰ ميليارد تومان در سال جاري رسيده است.
همايش و نمايشگاه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري معدن و صنايع معدني ۲۶ تا ۲۸ دي ماه امسال در مصلي تهران برپا خواهد شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: