مشاهده مطلب

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۲      ۰             2890      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام كرد: بومی سازی صنایع معدنی، از راهبردهای اساسی این سازمان در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر امینی با بیان این مطلب گفت: توسعه فناوری و حمایت خاص از بومی سازی در همه مقاطع زنجیره های تولید، كم اثر كردن و بی اثر كردن محدودیت های بین المللی و نیز ایجاد پایگاه اطلاعاتی بومی سازی، از جمله برنامه های استراتژیك ایمیدرو است.

وی ادامه داد: توسعه مراكز تحقیقاتی و پژوهشی از برنامه های جدی ایمیدرو در سال جاری است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به سهم سازندگان داخلی در ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع معدنی، تصریح كرد: در بخش سیمان، مس و آلومینیوم به ترتیب ۸۰ درصد، ۶۰ درصد و ۴۰ درصد تجهیزات و قطعات كارخانه ها، توسط شركت های داخلی ساخته شده است. وی افزود: در حوزه آهن و فولاد، واحد های احیای مستقیم ۸۰ درصد، كوره بلند ۶۵ درصد، فولاد سازی ۶۰ درصد و گندله سازی ۵۰ درصد قطعات و تجهیزات بومی سازی شده است.

بنا به گزارش یاد شده، امینی به تازگی از ایجاد هلدینگی به منظور تامین ماشین آلات و تجهیزات معدن و صنایع معدنی با همكاری ایمیدرو و ایدرو خبر داده بود و هدف از ایجاد آن را دستیابی به تكنولوژی ساخت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز معادن و صنایع معدنی و تامین این نیازها با استفاده حداكثری از توان داخلی، بیان كرده بود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: