مشاهده مطلب

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲      ۰             2528      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

دبیر اجرایی خانه معدن ایران اعلام كرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در قانون برنامه پنجم توسعه باید ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بخش اكتشاف معادن هزینه شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، غلامرضا حمیدی اناركی گفت: قبل از تدوین قانون برنامه پنجم و بر اساس قیمت های روز آن زمان، مقرر شد برای رونق اكتشاف معادن در یك دوره پنج ساله یك هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد.

وی افزود: اكنون تمام مسئولان بر این مسئله واقف هستند كه معدن بهترین جایگزین نفت است؛ لذا به هر میزان كه بودجه معادن بویژه در بخش اكتشاف افزایش یابد، علاوه بر رونق بخش معدن شاهد افزایش تولیدات صنایع معدنی نیز خواهیم بود.

حمیدی اناركی ادامه داد: حذف قوانین و مقررات زائد اداری در بخش معدن و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم نیز بیش از پیش به رونق معادن كشور كمك خواهد كرد.
وی خواستار تقویت متولی بخش معدن كشور شد و تصریح كرد: با سرمایه گذاری های انجام شده دولت در بخش معدن شده در سال های اخیر شاهد افتتاح دهها كارخانه صنایع معدنی شدیم؛ لذا توجه و حمایت جدی از بخش معدن می تواند شكوفایی و رونق اقتصادی را همراه داشته باشد.
حمیدی اناركی گفت: اگر می خواهیم معدن را جایگزین نفت كنیم ،‌ باید به هر میزان كه برای صنعت نفت سرمایه گذاری شده است، برای بخش معدن هم سرمایه گذاری شود.

 برچسب ها : ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: