مشاهده مطلب

      ۰۸ دی ۱۳۹۱      ۰             1241      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متن و تصویر نامه‌ای از باقر لاریجانی به وزیر بهداشت در تاریخ ۲۱ آذر را منتشر کرده که در آن، وی درخواست نموده فرد دیگری به جای وی منصوب شود. متن نامه منتشر نشده دكتر لاريجاني و پاسخ وزير بهداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

حضور محترم سركار خانم دكتر وحيد دستجردي

وزير محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكي

سلام عليكم

توفيق خدمت در عرصه مسئوليت اجرايي دانشگاه علوم پزشكي تهران طي ساليان متمادي گذشته از الطاف بزرگ الهي نسبت به اينجانب بود كه زبان از عهده شكرگزاري آن قاصر است.

از آنجا كه علي رغم تمامي تلاشي كه جنابعالي براي ثبات مديريتي اين مجموعه به عمل آورديد، تدبير ديگري براي اداره اين نهاد علمي ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسليم در برابر تقديرات الهي و با رخصت از سركارعالي به عنوان وزيري پرتلاش، ارزشمند و خستگي ناپذير كه توانستيد الگويي موفق از مديريت كلان در عرصه سلامت را در كشور ارائه نماييد و با توجه به شرايط، مسئوليت اداره دانشگاه علوم پزشكي تهران و شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي را به همكاران محترم ديگري كه مجموعه را اداره خواهند كرد مي‌سپارم.

طي ساليان همكاري در قالب مسئوليت دانشگاه علوم پزشكي تهران و شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، تلاش‌هاي زيادي براي ارتقاي آموزش و پژوهش و ارتقاي خدمات سلامت توسط همكاران محترم دانشگاه علوم پزشكي تهران، ستاد وزارتي، دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور و همكاران شوراي سياست گذاري به عمل آمد.

بدون ترديد اين تلاش ها بدون هدايت الهي و عنايات حضرت حجت(عج) و حمايت و هدايت حضرتعالي به بار نمي نشست. لذا ضمن تشكر از همه همكاران محترم به خاطر همراهي مسئولانه و مشاركت دلسوزانه در پيشبرد اين خدمات از همراهي و هدايت سركار عالي تشكر مي كنم.

در خاتمه از اين كه در جريان امور اجرايي حسب شرايط كاري و لغزش‌هاي فردي ممكن است خاطر سركار عالي و يا همكاران عزيز را مكدر كرده باشم عذرخواهي مي‌كنم و از خداوند بزرگ براي شما و ديگر همكاران محترم توفيقات روزافزون و سلامت آرزومندم.

دكتر باقر لاريجاني

در این نامه لاریجانی به صراحت می گوید که تصمیم دیگری برای اداره دانشگه علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شده است و با علم به چنین مساله ای از وزیر می خواهد تا با رفتن وی موافقت کند. تا احتمالا دردسر بیشتری برای وزیر به خاطر او ایجاد نشود. اما وزیر به او می نویسد که تا پایان مسئولیت وی در سمت خود باقی بماند.

در پاسخ به نامه لاریجانی، وزیر سابق بهداشت نیز ضمن عدم قبول درخواست وی، گفته که همچنان به کار خود ادامه دهد.

بسمه تعالي

برادر گرانقدر جناب آقاي دكتر لاريجاني

با سلام و احترام

دستاوردهاي سالهاي اخير وزارت بهداشت در عرصه هاي مختلف محصول همدلي، هماهنگي و همكاري مديران مجموعه بوده است. بنده اصرار دارم كه اين مجموعه مديران بالاخص حضرتعالي تا پايان مسئوليت اينجانب با وزارت بهداشت همكاري نماييد. اينجانب فشارهاي وارده از جانب مديريت اجرايي كشور براي تغيير رياست دانشگاه علوم پزشكي تهران را كه به تعبير مقام معظم رهبري نماد آموزش عالي كشور است به مصلحت نظام سلامت نمي دانم و بر اساس شناخت بيش از سه دهه از جنابعالي اطمينان دارم كه سكان كشتي علم و دانش بدست شخصيتي مدير، دانشمند و امين سپرده شده است. بر اين اساس از جنابعالي مي خواهم به همكاري خود تا پايان دوران مسئوليت اينجانب ادامه داده و رسالت خطير هدايت عرصه دانشگاه را همچنان تقبل فرماييد.

دكتر وحيد دستجردي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: