مشاهده مطلب

      ۰۳ خرداد ۱۳۹۵      ۰             6617      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر همایون کتیبه رئیس دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیر همایش بزرگداشت هفته معدن دراین باره گفت: یکی از اهداف برگزاری مراسم های مختلف در هفته معدن،‌ افزایش ارتباط بخش دانشگاه با حوزه معدن است. وی تصریح کرد: افزایش ارتباط دو طرف،‌ سبب بهره گیری از توانمندی ها و تامین نیازهای بخش معدن از سوی مراکز علمی می شود.

کتیبه درباره مراسم روزهای هفته معدن گفت: مراسم روز نخست (اول خرداد) با موضوع معدن و زمین‌شناسی و اکتشاف، روز دوم معدن و صنایع معدنی، روز سوم معدن و محیط‌زیست‌ و منابع طبیعی، روز چهارم معدن و اخلاق حرفه‌ای، روز پنجم معدن و آموزش و پژوهش، روز ششم معدن و تشکل‌های معدنی و در روز آخر معدن و توسعه اقتصادی و اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: روز دوشنبه سوم خرداد مصادف با سومین روز بزرگداشت هفته معدن مراسمی از ساعت ۹ الی ۱۴ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برگزار می شود که صاحبنظران و مسئولان مرتبط با معدن سخنرانی خواهند کرد. این نشست با مشارکت انجمن مهندسی معدن ایران ، خانه معدن، سازمان نظام مهندسی معدن، جامعه مهندسان مشاور، مرکز پژوهش‌های مجلس، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، جهاد دانشگاهی و تعدادی از دانشگاه‌‌های کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی،‌ یکی دیگر از اهداف هفته معدن، نکوداشت زحمات دست‌اندرکاران حوزه معدن، ارتقای جایگاه معدنکاری و همچنین ایجاد انگیزه‌های سرمایه‌گذاری و معرفی و ارتقای کارکرد معدن در توسعه کشور است.

برگزاری نشست های تخصصی، با مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط و همچنین برگزاری نشست‌های خبری و مصاحبه با نمایندگان رسانه‌های گروهی از دیگر برنامه‌های جانبی این هفته است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: