- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

برگزاری نشست حلقه های صالحین پایگاه بسیج شهید جعفرزاده

به گزارش روابط عمومی مجتمع؛ به مناسبت آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار، نشست حلقه های صالحین بسیج پایگاه مقاومت شهید جعفرزاده مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی با موضوع فرهنگ مقاومت و پایداری و تاثیرات آن در دفاع مقدس با سخنرانی حجت الاسلام طباطبایی و روایتگری یکی از راویان دفاع مقدس در بیت الرضا بافق برگزار شد.
حجت الاسلام طباطبایی در این نشست با اشاره به اوضاع سیاسی- اجتماعی دوران زمامداری حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: زبیر پسر عمه حضرت علی(ع) بود که رابطه وی با امام داری فراز و نشیب‌های زیادی است به صورتی که یکی از مدافعان حضرت علی(ع) در سقیفه بود.
وی افزود: زبیر در شورش و قتل عثمان نقش مؤثری داشت و برای خلافت حضرت علی(ع) کوشید اما در همان اوایل خلافت حضرت علی(ع) به همراهی طلحه و عایشه و برخی دیگر به ناکثین شهرت یافتند، جنگ جمل را علیه حضرت علی(ع) سامان داد و در همین جنگ به قتل رسید.
مدیر موسسه خیریه فرهنگی بیت الرضا در ادامه سخنان خود به فضایل و خاطرات شهید جعفرزاده در دوران دفاع مقدس پرداخت.
در ادامه این نشست محمدرضا دهقانزاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بافق یکی از بسیجیان حاضر در عملیات بیت المقدس به تشریح این عملیات و جریان آزاد سازی خرمشهر پرداخت.
گفتنی است در پایان این نشست از متن صحبت های سخنرانان سوالاتی مطرح شد و به افرادی که جواب صحیح ارائه کردند به قید قرعه جوایزی اهدا شد.