- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

برگزاری مناقصه سنگ آهن دانه‌بندی معادن چاه‌گز تا یک ماه آینده

به گزارش سایت مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران [1]محمد مرشدزاده با اشاره به اينكه هم‌اكنون در حال تهيه اسناد مربوط به مناقصه توسعه معادن سنگ‌آهن چاه‌گز هستيم، گفت: اين مناقصه به صورت EPCM برگزار خواهد شد و كليه مراحل از جمله طراحي، اجرا، نصب و مديريت و راهبري به پيمانكار سپرده مي‌شود.

او با اشاره به اينكه ظرفيت توليد پيمانكار فعلي معادن سنگ‌آهن چاه‌گز حدود ۵۰۰ هزار تن در سال بوده و از تابستان امسال تاكنون نيز حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندي در اين معادن توليد شده است، اظهار كرد: با توجه به تاكيدات رئيس سازمان ايميدرو درباره لزوم افزايش توليد و توسعه زيرساخت‌ها در مجتمع معادن سنگ‌آهن فلات مركزي تصميم گرفتيم كه مناقصه سنگ‌آهن دانه‌بندي و پرعيارسازي معادن سنگ‌آهن چاه‌گز را به ظرفيت سالانه ۳ ميليون تن برگزار كنيم.

مدیر مجتمع معادن سنگ‌آهن فلات مرکزی ایران با اشاره به اينكه تقريبا همه ذخاير سنگ‌آهن متعلق به ايميدرو واگذار شده و تنها ذخاير سنگ‌آهن فلات مركزي در اختيار سازمان باقي مانده است‌، افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ محدود معدني در فلات مركزي وجود دارد و در چند ماهي نيز كه از دولت يازدهم گذشته در راستاي طرح هدفمند كردن اكتشاف، از كل محدوده‌هاي سنگ آهن فلات مركزي بازديد ميداني انجام شد و مناطقي كه داراي مشكل بودند نيز مشخص شده و در حال برگزاري جلسات با سازمانهاي مختلف از جمله محيط زيست به منظور حل اين مشكلات هستيم.

او با اشاره به وجود ۱۵ معدن در سنگ‌آهن فلات مركزي با ذخيره ۴۰۰ ميليون تني گفت: مجموع ذخيره معادن سنگ‌آهن چاه‌گز به حدود ۸۲ ميليون تن مي‌رسد.

به گفته مرشدزاده براي رسيدن به ظرفيت توليد سالانه ۳ ميليون تن دانه‌بندي در معادن سنگ‌آهن چاه‌گز به سنگ‌شكن و خردايش دستكم ۴ ميليون تني نياز است.

مدیر مجتمع معادن سنگ‌آهن فلات مرکزی ایران خاطرنشان كرد:‌ عيار سنگ‌آهن موجود در فلات مركزي در مناطق مختلف متفاوت بوده اما به طور متوسط بالاي ۴۰ درصد است. ضمن اينكه كل فروش محصول معادن چاه‌گز نيز مربوط به بازار داخلي است.