- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

برگزاری دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی

«هرمز ناصرنيا» افزود: اين نمايشگاه از ۱۹ تا ۲۱ آذر ماه امسال در مصلي امام خميني تهران برگزار مي شود.
وي اين نمايشگاه را فرصت مناسب براي معرفي توانمندي‌هاي بخش معدن كشور در سطح بين المللي دناست و افزود: حضور صنايع معدني در كنار توليدكنندگان مواد معدني، نقش موثري در ارتقا فعاليت‌هاي اين حوزه دارد.
رئيس سازمان نظام مهندسي معدن با بيان اينكه ۱۱ گرايش اصلي و فرعي در بخش معدن وجود دارد افزود: با توجه به اهميت اين بخش تشويق و ترغيب سرمايه گذاران در دستور كار قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش معدن هنوز ناشناخته است، گفت: در بسياري از بخش هاي اقتصادي از جمله ساختمان اشراف كامل به سرمايه گذاري وجود دارد اما در بخش معدن و صنايع معدني اطلاعات لازم و شفاف براي علاقه مندان به سرمايه گذاري وجود ندارد.
ناصرنيا افزود: سرمايه گذاري در بخش معدن به آورده بالايي نياز دارد اما شاخص سود به سرمايه در اين بخش بالاتر از صنايع ديگر است.
وي با بيان اينكه جلب مشاركت سرمايه گذاران در فعاليت هاي معدني از اهداف سازمان نظام مهندسي معدن است، افزود: در دومين همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني تلاش شده است از تمام شركت هاي سرمايه گذار و حتي سفراي خارجي براي حضور در اين همايش و نمايشگاه دعوت شود.
رييس سازمان نظام مهندسي معدن دليل اصلي برگزاري همايش و نمايشگاه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در معدن و صنايع معدني، جلب توجه عمومي و افزايش توجه به سرمايه‌گذاري در بخش معدن و صنايع معدني عنوان و اظهار كرد: معدن در چشم مردم عادي قرار ندارد و بيشتر منابع معدني نيز در نقاط دور افتاده قرار گرفته‌اند كه نياز مردم به اين منابع فوري و ملموس نيست، از همين‌رو تلاش مي‌كنيم تا با برگزاري دومين دوره اين همايش و نمايشگاه در اواخر آذرماه امسال، مزيت‌هاي نسبي موجود در معدن و صنايع معدني ايران را به سرمايه‌گذاران بالقوه بشناسانيم.