- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

برنامه ریزی برای ایجاد توازن در تولید محصولات معدنی

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام كرد: درحال اجرای طرحی هستیم تا توازن كافی در تولید محصولات معدنی مختلف، به خصوص فولاد ایجاد شود.

به نقل از شاتا، «جعفر سرقینی» با بیان اینكه كشورمان در حلقه‌های بالادستی صنعت فولاد و استخراج و تولید سنگ‌آهن نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری است، تاكید كرد: برای اینكه جلوی خام فروشی را بگیریم، از سرمایه‌گذاری در حلقه اول فولاد و سایر صنایع معدنی بیش از پیش حمایت خواهیم كرد.
وی ادامه داد: بخش خصوصی هنوز كارهای بزرگ معدنی را در كشور شروع نكرده است. باید حمایت كنیم خصوصی‌ها نیز در بخش معدن دست بكارهای بزرگ بزنند.
سرقینی ابراز امیدواری كرد، با تعریف سازو كاری مناسب زمینه حضور شركت‌های بزرگ در بخش معدن كشور فراهم شود، چراكه شركت‌های بزرگ داخلی و خارجی از اكتشاف معادن گرفته تا فرآوری محصولات معدنی می‌توانند به توسعه معادن كشور كمك كنند.
معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: محصولات معدنی باید برای كسب ارزش افزوده نهایی صادر شود؛ به همین خاطر مخالف هرگونه صادرات مواد خام معدنی هستیم. از همین رو، ضمن ایجاد انگیزه‌های لازم برای فعالان این بخش، برای راه اندازی واحدهای فرآوری و صنایع معدنی جدید از ظرفیت‌های قانونی در این خصوص استفاده خواهیم كرد.
«سرقینی» در ادامه با تاكید بر لزوم شفاف سازی آمار و اطلاعات بخش معدن، گفت: به دستگاهها اعلام كرد‌ه‌ایم اطلاعات مورد نیاز مردم از قبیل آمار ثبت سفارش، تخصیص ارز مجوزهای معدنی و… بطور شفاف در اختیارشان قرار بگیرد.
وی در پایان با بیان اینكه سعی خواهیم كرد فضای لازم برای رشد معدن و صنایع معدنی ایجاد شود، تصریح كرد: ریسك سرمایه گذاری را در این بخش به حداقل می‌رسانیم تا سرمایه گذاران با آسودگی بیشتری از طرح های معدنی و صنایع معدنی استقبال كنند.