- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

برنامه جهشی هند برای رشد سه برابری تولید فولاد

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت متال جانکشن، تولید فولاد هند از ۱۰۰میلیون تن در حال حاضر به ۳۰۰میلیون تن تا سال ۲۰۳۱- ۲۰۳۰ افزایش می یابد.

رییس اتحادیه فولاد هند ضمن اعلام این خبر از مذاکره با رییس اتحادیه زغالسنگ برای تامین سوخت مورد نیاز این پروژه خبر داد.

چاودرای بیرندر سینگ (Chaudhary Birender Singh) گفت: دولت هند در ماه مه ۲ خط مشی را در بخش فولاد به تصویب رساند. نخست خط مشی فولاد ۲۰۱۷ بود که بر اساس آن سرمایه گذاری در بخش فولاد برای تقویت بخش داخلی فولاد صورت می گیرد. خط مشی سال ۲۰۰۵ این کشور نتوانست انتظارات توسعه بخش فولاد داخلی را محقق سازد بنابراین خط مشی ۲۰۱۷ با هدف خودکفایی هند در تامین نیازهای فولاد عیار بالا ، فولاد الکتریکی و فولاد با آلیاژهای مخصوص به تصویب رسید.

برنامه ساخت ۱۲ کارخانه زغالشویی

طی نشست فوری روسای اتحادیه های فولاد و زغالسنگ هند تصمیماتی در خصوص تامین زغالسنگ مورد نیاز این پروژه اتخاذ شد. بر این اساس شرکت زغالسنگ هندIndia Coal Ltd و شرکت زغالسنگ کک بهارات(Bharat Coking Coal Ltd) توافق کردند که تا سال۲۰۲۰-۲۰۱۹ تعداد ۱۲ کارخانه زغالشویی تاسیس کنند.

رییس اتحادیه فولاد هند تصریح کرد: امیدواریم با احداث این کارخانه ها واردات کک زغالسنگ را۲۰تا ۲۵درصد کاهش دهیم. وی افزود: تمرکز دولت هند بر کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازی و همچنین کاهش قیمت واردات آنها است.

سینگ خاطرنشان کرد: دومین خط مشی هند در بخش فولاد در راستای تقویت مصرف فولاد داخلی است که براساس آن در تامین تدارکات دولتی از آهن و فولاد و محصولات داخلی استفاده می شود.

منبع : پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)