- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

برنامه تولید ۱.۴ میلیون تنی در مجتمع معادن سنگ‌ آهن فلات مرکزی ایران

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، مهندس مرشدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره برنامه‌های امسال این مجتمع نیز بیان کرد: با توجه به اینکه مجتمع فلات مرکزی معادن دولتی استان یزد را در اختیار دارد و در سال گذشته حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن، سنگ ‌آهن دانه‌بندی تولید و توانست نزدیک به ۵۰۰ هزار تن آن‌را در بورس عرضه کند، هدف‌گذاری برای تولید سال جاری رقمی در حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار تن است.

وی درباره طرح‌های توسعه‌ای مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی تصریح کرد: در حوزه آهن اسفنجی طرح توسعه‌ای اجرا شده است که از سنگ‌های کم‌عیار آهن اسفنجی تولید می‌شود. خوشبختانه اقدامات لازم در این رابطه انجام و قرارداد آن با شرکت خاتم الانبیاء  منعقد و تقریبا در مرحله امضاء شدن قرار دارد.

مدیر مجتمع معادن سنگ‌آهن فلات مرکزی ایران ظرفیت آهن اسفنجی این طرح را سالانه ۱۵۰ هزار تن دانست و گفت: ورودی ماده اولیه ۳۰۰ هزار تن است اما با توجه به عیار سنگ استفاده شده می‌توان تا ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد.

مرشدزاده ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای دیگری در مجتمع وجود دارد. به عنوان مثال طرح توسعه کنسانتره و سنگ آهن دانه‌بندی در حال بررسی است و امیدوار هستیم تا یک یا ۲ ماه آینده با توجه به اتمام اکتشافات منطقه و افزایش ۶۰ میلیون تنی ذخیره یکی از معادن مجموعه اجرایی شود.

به گفته وی ذخیره معدن شیطور در آنومالی ۵A با انجام اکتشافات ذخیره قطعی ۹۴ میلیون تن است.