- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

برنامه ایمیدرو برای جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج

معاون برنامه ریزی و توسعه ایمیدرو اعلام كرد: سرمایه گذاران داخلی، سرمایه ایرانیان مقیم خارج و سرمایه گذاران خارجی به ترتیب سه اولویت ایمیدرو برای جذب سرمایه گذاری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، امیر خرمی شاد در جریان امضای تفاهمنامه بین مركز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران و اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ آهن گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در معادن ایران منجر به انتقال دانش فنی، مشاركت و سرمایه گذاری با طرف های ایرانی می شود.

وی با تاكید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی اظهار داشت: باید از خام فروشی به سمت ارزش افزوده بیشتر حركت كنیم كه تمركز ایمیدرو نیز بر همین محور و دستیابی به محصولات با فراوری متوسط و بالا است.

معاون ایمیدرو با اشاره به تاثیر فراوری مواد معدنی در تولید ناخالص داخلی گفت: سهم صنایع معدنی در امریكا ۶۴ میلیارد دلار در تولید ناخالص داخلی این كشور است در حالی كه با فراوری و صنعتی شدن این رقم تا ۱۴ هزار میلیارد دلار افزایش می یابد.

خرمی شاد با بیان اینكه از ۶۸ نوع ماده معدنی كشور تاكنون بر روی ۲۰ نوع آن كار عملیاتی انجام شده است، افزود: با وجود معادن طلا در كشور، ایران در زمینه طلا صاحب نام نیست و این در حالی است كه افریقای جنوبی از عمق ۲۰۰۰ متری زمین طلا استخراج می كند.