مشاهده مطلب

      ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵      ۰             6388      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

برنامه ایمپاسکو برای اکتشاف، ‌استخراج و فرآوری به روش های نوین

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از برنامه های این شرکت برای بهره گیری از دانش روز به منظور اکتشاف،‌ استخراج و فرآوری مواد معدنی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،‌ وجیه ا… جعفری تصریح کرد: در حال حاضر اکتشاف، استخراج و فرآوری در ایران با استفاده از توان داخلی انجام می شود اما تنوع مواد معدنی و پیچیدگی اکتشاف و نوع مواد معدنی برای استحصال و استخراج نیازمند به روز بودن و تکنولوژی، اطلاعات فنی و دانش روز است.

مدیرعامل ایمپاسکو درباره اقدامات سال ۹۴ اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به کاهش قیمت جهانی، افت فروش محصولات معدنی و عدم تأمین مالی خریداران از جمله ذوب آهن و …. موجب شد این شرکت، سال مالی سختی را پشت سر بگذارد، با این حال با تکیه بر سیاستهای کلان و استراتژی تدوین شده توانستیم شرایط را مدیریت کنیم، اما پیش بینی می شود امسال سال بهتری باشد به شرطی که تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وجیه اله جعفری گفت: در سال گذشته تلاش کردیم برنامه های پیش بینی شده را به نحو مطلوب انجام دهیم و اکتشاف را در اولویت دادیم. در بخش تولید هم در مواردی از برنامه تعیین شده پیشی گرفتیم و میزان تولید طبق پیش بینی ها انجام شد.

وی افزود: از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته تدوین استراتژی و تعیین برنامه های عملیاتی و شاخص های ارزیابی عملکرد دفاتر، پذیرش محصولات شرکت در بورس، افتتاح طرح پایلوت تولید عناصر نادر خاکی در مجتمع فسفات اسفوردی، خروج مجتمع سرب و روی انگوران از لیست شرکت های آلاینده محیط زیست، تولید و فروش پتاس خور، تولید و فروش محصولات مجتمع پالایش قطران و کک سازی زرند، جذب سرمایه گذار انجام فرآوری زغالسنگ بلوک ۱پروده شرقی و استخراج معدن، ثبت رکورد در صادرات محصول فروکروم به میزان ۵۰۰۰ تن، انجام ۷۴۰۰ متر حفاری در حوزه سنگ آهن، زغالسنگ و پلی متال، ساماندهی ۱۲۰ نفر از کارکنان شرکت زغالسنگ البرز غربی، ایجاد تفاهمنامه با شرکت های خارجی در راستای جذب سرمایه از جمله قرارداد تولید سوخت پاک از زغالسنگ و برخی محصولات کشاورزی و …. است.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در خصوص برنامه های آتی شرکت، اظهار داشت: در نظر داریم واگذاری مجتمع و طرح ها به بخش خصوصی را ادامه دهیم و اکتشافات انجام شده را به نتایج نهایی برسانیم و با استفاده از توان مالی شرکا، بتوانیم از معادن جدید بهره برداری کنیم.

جعفری در مورد برنامه ریزی این شرکت در پسابرجام، اعلام کرد: دانش فنی در بخش معدن در جهان همواره در حال افزایش است و ایران هم تا حدودی به این سو پیش رفته است اما در پساتحریم، با ایجاد روابط جدید با سایر کشورها در این حوزه و تبادل اطلاعات می توانیم زمینه استفاده از فناوری های جدید در حوزه های مختلف را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اقداماتی همچون بهبود شرایط معادن، استفاده از ذخایر معدنی، به روز رسانی دانش فنی در استخراج و فرآوری، استفاده بهینه از ذخایر و تولید عناصردیگر همچون مواد معدنی فلزی که تاکنون تمرکزی روی آنها نداشته ایم،‌ از دیگر برنامه های پیش روی این شرکت است.

جعفری افزود: شرکت به دنبال این است که از ارتباطات جدیدی که در پساتحریم ایجاد شده بهره گیرد و با استفاده از مشاوران خارجی در حوزه اکتشاف، استخراج و سرمایه گذاری و پشتیبانی مالی بانک ها و فاینانس و تکنولوژی نوین به تأمین منابع مالی و اجرای طرح های جدید بپردازد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از مذاکره با یک هلدینگ اسپانیایی برای سرمایه گذاری تولید سوخت سازگار با محیط زیست با استفاده از زغال سنگ در ایران سخن گفت و افزود: در بحث تولید زغال سنگ که در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری حائز اهمیت است، چندی پیش با یک شرکت اسپانیایی در خصوص خرید زغالسنگ و ایجاد پالایشگاه برای تولید محصولات پتروشیمی از زغالسنگ بحث و گفتگو شده است و در صورت به توافق رسیدن با این شرکت، زمینه تحول اساسی در بخش زغالسنگ فراهم می شود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: