- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

بررسی مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی

ایمیدرو از زمان تأسیس تاکنون حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش معدن و صنایع معدنی برای کشور ایجاد کرده است.

به نقل از ابرار اقتصادی، امیر امینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در محل این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالی در این جلسه با تشریح ساختار مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: بسیاری از طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شود در این مرکز آماده شده و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، تصریح کرد: امیدوارم ارتباطات میان این مرکز و سازمان ایمیدرو برقرار بوده و افزایش پیدا کند تا بتوان کارهای خوبی در بخش معدن و صنایع معدنی انجام داد.

امیر امینی نیز در این جلسه گفت: سازمان ایمیدرو از زمان تاسیس تا کنون حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش معدن و صنایع معدنی برای کشور ایجاد کرده که اگر دولت یا هربخش دیگر بخواهد در شرایط فعلی کاری در این ابعاد انجام دهد، هزینه‌های چندین برابری را باید سرمایه‌گذاری کند بنابراین این رقم ارزشمند و قابل توجه است که در بحث واگذاری‌ها باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه این مبالغ سرمایه‌گذاری شده قابل برگشت نیست، تاکید کرد: باید برای استفاده درست از این سرمایه‌ها از بخش خصوصی استفاه کرد که این استفاده باید با هدایت دولت انجام بگیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی ایران با مشکلاتی در بخش تهیه ماشین آلات، میزان اکتشاف صورت گرفته و بیمه فعالیت‌های معدنی همراه است، یادآور شد: سازمان ایمیدرو در شرایط فعلی با دستور کار قرار دادن تهیه نقشه راه برای معادن و صنایع معدنی و حل مشکلات مربوط به وابستگی تجهیزات به خارج سعی در تحقق اهداف توسعه‌ای و توانمندسازی است.

امینی در زمینه واگذاری ها به بخش خصوصی در این سازمان، گفت: واگذاری در بخش معدن باید با دقت انجام شود تا هم دولت و هم بخش خصوصی از این واگذاری منتفع شوند.