مشاهده مطلب

      ۲۸ آبان ۱۳۹۲      ۰             3631      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛« مهندس محمد رضا نعمت زاده» درمراسم توديع و معارفه مديرعامل بانك صنعت ومعدن با بيان اين مطلب،افزود: براي آن دسته از طرح‌هاي صنعتي و معدني كه داراي توجيه فني و اقتصادي صادرات محور و اشتغال زا مي‌باشند بايد تدابيري ازسوي دولت اتخاذ شود تا مشمول معافيت‌هاي مالياتي به مدت ۵ سال  شوند.
وي گفت: اين  معافيت مالياتي مي تواند براي بنگاه‌هاي صنعتي مفيد بوده وموجب رشد توليد شود.
به گفته نعمت زاده؛ بنا به گزارش بانك مركزي رشد منفي۱۲درصدي صنعت به معني خروج بسياري از صنعتگران از عرصه صنعت است.
وزيرصنعت، معدن وتجارت با بيان اينكه  صنعت بخشي از اقتصاد بوده و به تنهايي نمي‌تواند راهي را پيش ببرد، افزود:  اين وزارتخانه بيش از ۳۸ درصدGDP اقتصاد را دارا مي باشد لذا بايد حمايت بيشتري از سوي ساير دستگاهها از اين بخش شود.
مهندس نعمت زاده در ادامه گفت: بانك صنعت و معدن به تنهايي توسط مديرعامل و يا چند نفر عضو هيات مديره قابل اداره نيست بلكه با حمايت‌هاي دولت، وزارت اقتصاد و دارايي،‌ همكاري ساير بانك‌هاي توسعه‌اي مي‌تواند رشد اقتصادي منفي كنوني كشور را حداقل صفر نزديك كند .
وي در پايان سخنان خود گفت: با هماهنگي و همكاري بانك صنعت و معدن با ستاد وزارتخانه مي‌توان در شناسايي و كمك به طرحهاي صنعتي و معدني كه داراي توجيه فني و اقتصادي  هستند، موفق تر عمل نمود.
برپايه اين گزارش؛« قربان دانيالي» مديرعامل سابق بانك صنعت و معدن گفت: از ويژگيهاي ممتاز اين بانك نسبت به ساير بانكها وجود بيش از ۷۷درصد كاركناني با تحصيلات بالاي دانشگاهي است.
وي در بيان موفقيتهاي بانك صنعت و معدن در طول ۲۵ ماه خدمت خود گفت: دريافت جايزه بين المللي «ادفيا»، ‌جايزه ارتقاء سلامت اداري از قوه قضاييه، جايزه از بانك مركزي به منظور تامين مالي براي معادن و صادارات غيرنفتي از جمله موفقيتهاي اين بانك به شمار مي آيد..
در ادامه اين جلسه «علي اشرف افخمي» مديرعامل جديد بانك صنعت و معدن نيز در اين جلسه گفت: بانك توسعه آسيايي ۱۶۳ ميليارد دلار ‌و بانك توسعه اسلامي ۱۳۰ ميليارد دلار سرمايه داشته و اين درحالي است كه بانك صنعت و معدن سرمايه‌اي كمتر از يك ميليارد دلار فعاليت مي كند.
وي افزود: تجهيز منابع، افزيش سرمايه، ‌بكارگيري ابزارهاي نوين و استفاده  بيشتر از منابع صندوق توسعه ملي از موارد درخواستي اين بانك مي باشد .
وي درادامه خاطر نشان كرد: البته اين بانك هم مي‌بايست بدنبال تجهيز منابع باشد و از حيث اتوماسيون بانكي و« كربنكينگ» خدماتي با كيفيت و نوآوري جديد به مشتريان خود ارائه كند تا به عنوان يك بانك توسعه‌اي نقش اصلي خود را در توسعه پايدا ركشور و ايجاد اشتغال با رعايت استانداردهاي حرفه‌اي عمل نمايد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: