مشاهده مطلب

      ۰۱ آذر ۱۳۹۵      ۰             7301      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

باشکوه ترین همایش بزرگ جهان در امنیت و آرامش کامل برگزار شد

کربلا-ایرنا - بزرگترین و باشکوه ترین همایش و راهپیمایی جهان با حضور میلیون ها زائر مسلمان در امنیت و آرامش کامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این روزها فضایی دل انگیز و وصف ناپذیر٬ کربلای معلی را فرا گرفته است، سرانجام لحظه شماری زائران به سر رسید و حماسه بزرگ اربعین دیگری به وقوع پیوست، این روزها میلیون ها زائر از نقاط مختلف جهان برای حضور در این آیین بزرگ در شهر کربلا حضور یافته اند، هم اکنون تمام خیابان های اطراف بین الحرمین مملو از زائران و شیفتگان آقا اباعبدالله الحسین (ع) است٬ دسته های عزادادی کشورهای مختلف هرکدام به سبک و سیاق خاص خود به عزاداری می پردازند ٬هرکس به نوعی شور و شوق خود را به نمایش گذاشته و با هر زبان، قوم و ملیتی یک دل و یک صدا فریاد لبیک یا حسین و هیهات من الذله سر می دهند.
این درحالی است که بیش از ۲۰ میلیون زائر از چندین کشور خارجی و داخل عراق هفته ها قبل با شروع پیاده روی بزرگ اربعین٬ حرکت خود را از شهرهای مختلف عراق به سمت کربلای معلی آغاز کردند.
هم اکنون سیل عظیم و پرشور عزاداران در تمامی مسیرهای منتهی به شهر کربلا در حال پیاده روی بوده و صحنه های بسیار زیبا و غیر قابل وصفی را خلق کرده اند.
ازدحام جمعیت طوری است که رفت و آمد زائران به سختی انجام می شود به طوری که برای رسیدن به حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس سلام الله علیه ساعت ها طول می کشد تا زائران به داخل حرم برسند.
صحنه هایی که امروز در این قطعه از بهشت در حال شکل گرفتن است٬ هیچ قلم و زبانی توان بازگو کردن آن را ندارد، تنها نگاه کردن به این موج جمعیت نفس ها را بند می آورد، به عبارتی می توان گفت که مسیر عشق بیان کردنی نیست بلکه باید آن را دید و چشید.
از نکات قابل توجه در این آیین بزرگ این است که با وجود تهدید گروه تروریستی داعش٬ طرح ها و اقدام های آنان برای برهم زدن این همایش بزرگ ناکام ماند و این آیین به بهترین شکل ممکن و در امنیت کامل در حال برگزاری است.
اگر چه برخی گمان می کردند که به دلیل حضور گروه های تکفیری و تهدیدهای آنان احتمال ورود و شمار زائران در این آیین بزرگ کمتر دیده شود اما نه تنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه حضور پرشکوه و باعظمت زائران حسینی به نسبت سال گذشته نیز بیشتر هم شده است.
این روزها عاشقان و شیفتگان سرور و سالار شهیدان با شور و شوق خاص خود بیان کردند که هیچ گاه تهدید دشمنان و گروه های تکفیری نمی تواند مانع حضور شیفتگان و مشتاقان اهل بیت(ع) برای حضور در این آیین شوند.
آری ٬این روزها شیفتگان سرور و سالار شهیدان حماسه ماندگار دیگری را رقم زدند تا چشم همه جهانیان را به این همه عشق و ارادت به اهل بیت علیه السلام متحیر و به شگفتی وا دارند.پ

منبع خبر : خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: