- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

بازدید رئیس هیات عامل ایمیدرو از شرکت ذوب آهن اصفهان

دكتر مهدي كرباسيان، رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران در بازديد از شركت ذوب آهن اصفهان، از طرح هاي توسعه اي آن از جمله چگونگي پيشرفت عمليات اجرايي خط توليد ريل راه آهن در اين شركت بازديد كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، در اين ديدار اردشير سعد محمدي، مدير عامل ذوب آهن در گزارشي، فعاليت هاي اين شركت را در زمينه كاهش هزينه هاي توليد و افزايش بهره وري مواد اوليه، انرژي، آب و منابع انساني تشريح كرد و افزود: به رغم همه مشكلات اقتصادي، طرح هاي توسعه شركت ذوب آهن همچنان ادامه دارد.
وي افزود: توليد فولاد خام در ذوب آهن ۴۲ درصد افزايش داشت و در توليد محصول، اين افزايش به ۱۹ درصد رسيده است.

سعد محمدي افزود: يكي از طرح هاي توسعه اي شركت، توليد ريل راه آهن است كه عمليات اجرايي آن با سرعت ادامه دارد و ماشين آلات مورد نياز خريداري و وارد كشور شده و اكنون در مرحله ساخت سازه هاي مورد نياز براي نصب هستيم.
وي ادامه داد: سود خالص شركت ذوب آهن هم در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۳۷ ميليارد تومان بوده كه با وجود افزايش حقوق و دستمزد و گراني مواد اوليه و رشد هزينه هاي آب، برق و انرژي محقق شده است.
در اين ديدار، دكتركرباسيان با قدرداني از اقدامات انجام شده در شركت ذوب آهن براي افزايش توليد، بهره وري و كاهش هزينه ها، گفت: خوشحاليم كه مشكلات موجود بر طرح هاي توسعه اي شركت تاثير منفي نگذاشته است. وي افزود: با توجه به تاثير گذاري شرايط محيطي در وضعيت كسب و كار بنگاه هاي بزرگ اقتصادي، نبايد تنها به بازارهاي داخلي متكي بود بلكه بايد سبد فروش خود را متنوع كنيم و به صادرات هم توجه داشته باشيم.
وي اقدامات انجام شده براي كاهش بدهي هاي ذوب آهن و رسيدن به سود دهي را مثبت ارزيابي كرد و بهبود وضعيت مالي شركت و بهبود EPS (سود هر سهم)، به نفع سهامداران است و با كاهش مشكلات، شركت قادر به استفاده از منابع مالي مختلف مانند صندوق ذخيره ارزي و ساير منابع خواهد بود.
كرباسيان توليد ريل راه آهن را از اقدامات مثبت شركت ذوب آهن دانست و افزود: بابت فروش محصولات توليدي اين خط، جاي نگراني نيست چون كشور از نظر شبكه حمل و نقل ريلي دچار گلوگاه هاي زيادي است و براي توسعه اين شبكه كشور به خريد ريل، نياز زيادي دارد.
وي نقش شركت ذوب آهن را در توسعه منطقه و به ويژه رشد صنايع جانبي، بسيار با ارزش دانست و گفت: با ورود ذوب آهن به استان اصفهان، اين منطقه وارد چرخه توسعه صنعتي شد و در حال حاضر صنايع جانبي زيادي در استان مستقر شده اند.
وي پرورش نيروي انساني متخصص و با تجربه را از ديگر دستاوردهاي ذوب آهن دانست و گفت: اكنون در استان اصفهان، نيروهاي فني و تخصصي با ارزشي حضور دارند و اين مساله اي است كه مديران شركت هاي خارجي هم -كه براي سرمايه گذاري به ايران مي آيند- بر آن صحه گذاشته اند.
كرباسيان تكليف سازمان ايميدرو را حمايت از ذوب آهن و صنايع معدني عنوان كرد و افزود: خود را موظف مي دانيم كه مشكلات اين شركت و ديگر شركت ها را پيگيري و حل و فصل كنيم.
وي ابراز اميدواري كرد كه با ورود سهامداران جديد به شركت ذوب آهن، اين شركت مسير رشد و توسعه را بيش از پيش طي كند.