مشاهده مطلب

      ۲۹ تیر ۱۳۹۴      ۰             5511      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

ایمیدرو و شرکت های معدنی و صنایع معدنی آماده خروج از تحریم

ایمیدرو به همراه ۴ شرکت زیرمجموعه و ۱۰ شرکت از بخش معدنی و صنایع معدنی ایران بر اساس «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) آماده خروج از تحریم هستند.

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران به نقل از ایمیدرو، بر اساس برنامه جامع مشترک بین ایران و گروه موسوم به ۵+۱ که هفته گذشته در وین – مقرر اروپایی سازمان ملل- به امضا رسید در بین شرکت هایی که در لیست خروج از تحریم هستند ایمیدرو و شرکت های تابعه شامل ایرالکو، هلدینگ آسکوتک و ۴ شرکت زیرمجموعه وهمچنین ایراسکو حضور دارند. علاوه بر این بانک صنعت و معدن و شرکت های خصوصی سرمایه‌گذاری و توسعه سیمان (سیدکو)، شرکت سیمان مازندران، شرکت سیمان شمال، صنایع متالورژی خراسان، سیمان زرین رفسنجان و مهندسی معادن و فلزات (MME) نیز در این لیست قرار دارند.

یکی از نکات برنامه جامع اقدام مشترک حضور ایمیدرو به عنوان بزرگ ترین هلدینگ بخش معدن و صنایع معدنی است که در بسیاری از طرح های این حوزه حضور مستقیم یا مشارکت در سرمایه گذاری آن ها دارد که این امر به مفهوم فعال شدن دوچندان پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی در ایران است.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران همچنین با دریافت اعتبار و تسهیلات ارزی از منابع بین المللی، جریان جدیدی از نقدینگی را در طرح ها تزریق می کند که گام بزرگی در جهت تسریع در راه اندازی پروژه های این بخش به شمار می آید.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: