مشاهده مطلب

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶      ۰             13734      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد حاکی است:

ایران چهاردهمین کشورتولید کننده فولاد جهان در سال ۲۰۱۶

انجمن جهانی فولاد ، ایران را چهاردهمین کشور تولید کننده فولاد جهان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،ایران با افزایش تولید از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزارتن فولاد در سال ۲۰۱۵ به ۱۷ میلیون و ۹۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۶، توانست جایگاه خود را در رتبه چهاردهم جهان تثبیت کند.

در این گزارش آمده است که مجموع تولید جهانی فولاد از هزار و ۶۲۰میلون تن در سال ۲۰۱۵ به هزار و ۶۲۹ میلیون و ۶۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت.

چین با تولید ۸۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در رتبه نخست و هند و ژاپن نیز به ترتیب با تولید ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و ۹۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

پیش از ایران ،ایالت متحده آمریکا، روسیه،کره جنوبی،آلمان،ترکیه،برزیل،اوکراین،ایتالیا ،تایوان و مکزیک به ترتیب در رتبه های چهارم تا سیزدهم قرار گرفتند.

ایمیدرو رتبه ۲۵ ام شرکت های فولاد ساز

در رتبه بندی شرکت های تولیدکننده فولاد جهان، آرسلورمیتال با تولید ۹۵ میلیون و ۴۵۰هزار تن فولاد خام در رتبه نخست و شرکت های بائو China Baowu Group و هبیس HBIS Groupبه ترتیب با تولید ۶۳میلیون و ۸۱۰هزار تن و ۴۶میلیون و ۱۸۰ هزار تن در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.

ایمیدرو نیز پیش از این در سال ۲۰۱۵ با تولید ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در رتبه ۲۷ ام قرار داشت که در سال ۲۰۱۶با رشد تولید به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رتبه ۲۵ ام را در بین ۵۰شرکت برتر فولاد ساز جهان کسب کرد.

در این گزارش سرانه مصرف فولاد ایران حاکی از کاهش مصرف از ۲۶۵٫۲کیلوگرم در سال ۲۰۱۰به ۲۳۸٫۷کیلوگرم در سال ۲۰۱۶است.

در سال گذشته میلادی مجموع تولید آهن سفنجی جهان ۶۴ میلیون و ۲۰۰هزارتن به ثبت رسیده که از این میزان ۱۶ میلیون تن مربوط به ایران بوده که نسبت به سال گذشته (تولید ۱۴ میلیون و ۵۰۰هزارتن)با رشد تولید همراه بوده است.

انجمن جهانی فولاد در این گزارش آمار صادرات و واردات فولاد را نیز اعلام کرد که بر اساس آن چین با صادرات ۱۰۸میلیون و ۱۰۰ هزار تن در رتبه نخست و ژاپن با ۴۰میلیون و۵۰۰هزار تن و روسیه نیز با ۳۱میلیون و ۲۰۰هزار تن صادرات فولاد به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.ایران با صادرات ۵میلیون و ۷۰۰هزار تن در رتبه ۲۰ ام صادرکنندگان این محصول قراردارد.

منبع : پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: