مشاهده مطلب

      ۰۹ خرداد ۱۳۹۵      ۰             6639      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد حاکی است:

ایران رتبه چهاردهم و ایمیدرو رتبه ۲۷ جهانی را به خود اختصاص دادند

به گزارش انجمن جهانی فولاد (World Steel Association) ، در سال 2015 ایران با تولید 16.1 میلیون تن فولاد خام در رتبه چهاردهم جهان قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،انجمن جهانی فولاد روز گذشته گزارش World Steel in Figures 2016 را به صورت آنلاین منتشر کرد که در آن گزارش آمار و ارقام مربوط به آخرین تحولات صنعت فولاد و مروری جامع بر فعالیت های صنعت فولاد از تولید فولاد خام تا مصرف فولاد ارائه شده است.

در این گزارش آمار و ارقام مربوط به تولید فولادخام جهان،کشورها و شرکت های فولاد ساز جهان و سرانه مصرف فولاد در سال ۲۰۱۵ ارائه شده است.
در رتبه بندی کشورهای تولیدکننده فولاد خام جهان در سال ۲۰۱۵ چین با تولید ۸۰۳٫۸میلیون تن رتبه نخست را به خود اختصاص داد.ژاپن با تولید ۱۰۵٫۲ در رتبه دوم و هند با تولید ۸۹٫۴ میلیون تن در رتبه سوم قرار گرفتند.
ایران نیز با تولید ۱۶٫۱ میلیون تن فولاد خام رتبه چهاردهم تولیدکنندگان فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد.
در رتبه بندی شرکت های تولیدکننده فولاد جهان،آرسلور میتال با تولید ۹۷میلیون و ۱۳۶ هزار تن فولاد در رتبه نخست شرکت های تولیدکننده فولاد قرار گرفت.
شرکت های  Hesteel Group و NSSMCبه ترتیب با تولید ۴۷٫۷۴۵ و ۴۶٫۳۷۴ میلیون تن در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
ایمیدرو با تولید ۱۴٫۱ میلیون تن فولاد در رتبه ۲۷ جهان قرار گرفت.
همچنین سرانه مصرف فولاد در کشورهای مختلف در سال ۲۰۱۵ رتبه بندی شده است که بر اساس این گزارش کره جنوبی با مصرف سرانه هزار و ۱۱۳ کیلوگرم در رتبه نخست قرار گرفت.تایوان و چین به صورت مشترک با سرانه ۷۵۰٫۶کیلوگرم در رتبه دوم قرار گرفتند و جمهوری چک نیز با ۶۲۷٫۴ کیلوگرم در رتبه سوم قرار گرفت.لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۵ میزان مصرف سرانه فولاد ایران ۲۳۶٫۶ کیلوگرم بوده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: