مشاهده مطلب

      ۰۷ آبان ۱۳۹۱      ۰             676      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه دیروز در مراسم تجلیل از دست‌اندركاران ناوشكن جماران و كاركنان اعزامی به دریاهای آزاد و آب‍های بین‌المللی با قدردانی از رشادت‌های آنان گفت: فرزندان شجاع، هوشمند و دلاورمردان نیروی دریایی تحت فرماندهی فرمانده معظم كل قوا از عزت، شرف و موجودیت ملت صیانت و پیام‌آور صلح و امنیت برای منطقه و جامعه بشری هستند.

رییس‌جمهور بیان اینكه ملت ایران هیچگاه در طول تاریخ چشم‌داشتی به سرزمین اموال و حاكمیت ملی دیگران نداشته و به همه ملت‌ها احترام می‌گذارد و همیشه خواستار امنیت منطقه به‌وِیژه خلیج فارس بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت خلیج فارس بوده است.

رییس‌جمهور افزود: امنیت خلیج فارس تنها در مقاطعی مخدوش شده كه بیگانگان در آن حضور پیدا كرده‌اند و در غیر این مقاطع، خلیج فارس در امنیت كامل بوده و این امنیت هم توسط ایران ایجاد شده است.

دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت خلیج فارس اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران با به‌كار گیری توان و نیروهای منطقه‌ای قدرت ایجاد و تثبیت امنیت در این منطقه را دارد و بیگانگان با هر انگیزه و ظاهری مدعی ایجاد امنیت در خلیج فارس باشند، نمی‌توانند به موفقیت برسند.

رییس‌جمهور خطاب به كسانی كه راه مقابله با ملت ایران را در پیش گرفته و به هر بهانه‌ای با پیشرفت این ملت مخالفت می‌كنند، گفت: بهترین راه برای آنان این است كه با ملت ایران همراهی كرده و در برابر عظمت این ملت سرتعظیم فرود آورد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه هیچ حركت و اقدامی از سوی ملت ایران برای چپاول، سیطره و تضییع حق سایر ملت‌ها در تاریخ وجود ندارد، تصریح كرد: ملت ایران نه تنها هیچ‌گاه به دنبال تسلط بر دیگران نبوده‌اند، ‌بلكه هرگز با حاكمانی كه سیطره بر مردم را می‌خواستند، همراهی نكرده و خواستار صلح و امنیت برای همگان بودند.

دكتر احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینكه امروز و در طول تاریخ همه سیاستمداران و صاحبنظران اذعان داشته و دارند كه ملت ایران، ملتی برجسته، پیشگام و تأثیرگذار بر محیط بین‌الملل و از برپاكنندگان اصلی فرهنگ و تمدن بشری بوده است، گفت: نقش ملت ایران در حال حاضر نیز در بسیاری از معادلات بین‌المللی ممتاز و یگانه است.

رییس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌هایی كه موجب برجستگی و اثرگذاری ملت ایران در تاریخ شده است، اظهار داشت: همگان می‌دانند كه ملت ایران همواره موحد بوده و در سابقه تاریخی آن هیچ اثری از شرک و بت‌پرستی نبوده و همواره به دنبال عدالت بوده است.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: