- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

ایمیدرو امسال طرح های فولادی جدیدی را شروع می کند

به گزارش روابط عمومي ايميدرو، دكتر مهدي كرباسيان در ديدار عمومي با مديران و كاركنان سازمان توسعه با يادآوري اينكه بيش از ۳۰ پروژه نيمه تمام ايميدرو كه سال ها متوقف مانده يا كند شده بود، در يك سال گذشته فعال شده اند تصريح كرد: اين سازمان علاوه بر فعال كردن طرح هاي نيمه تمام متوقف شده سال هاي اخير خود، اكنون درنظر دارد پروژه هاي جديدي را شروع كند كه از جمله آنها مي توان به طرح فولاد چابهار با مشاركت ۲۰ درصدي ايميدرو، طرح فولاد بندرعباس و مشاركت ۵۰-۵۰ با قزاقستان در معادن بوكسيت ، سنگ آهن و روي اشاره كرد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: ۷طرح فولاد استاني، طلاي زرشوران، آلومينيوم جنوب و الكترود گرافيتي از جمله طرح هايي است كه با همت مديران و كاركنان سازمان در يكسال اخير فعال شده اند.
كرباسيان افزود: به هر يك از طرح هاي استاني فولاد ۱۰۴ ميليارد تومان تزريق كرديم تا دوباره در مسير اجرايي قرار گيرند.
رييس هيات عامل ايميدرو درادامه گفت: به زودي با يكي از شركت هاي اروپايي قراردادي منعقد مي كنيم تا يكي ديگر از پروژه هاي مهم بخش معدن و صنايع معدني فعال شود.
وي ادامه داد: همچنين شركت هاي ملي فولاد ايران و تهيه و توليد مواد معدني و صندوق بيمه فعاليت معدني كه اسامي آنها در فهرست واگذاري ها قرار داشت، در يك سال اخير و با تلاش دولت يازدهم از فهرست واگذاري خارج شده است.
كرباسيان نيروي انساني را از سرمايه هاي اصلي سازمان دانست و از آنها خواست به بهره وري ، نظم و انضباط و صميمت و همدلي بيشتر توجه كنند و براي بهبود امور سازمان نقدها و پيشنهادات خود را با رييس هيات عامل و همچنين معاونان سازمان مطرح كنند.
وي با بيان اينكه بخش معدن و صنايع معدني مي تواند در رشد و توسعه كشور ، ايجاد اشتغال و همچنين آينده كشور تاثير زيادي داشته باشد، از مديران و كاركنان ايميدرو خواست تا با كار و فعاليت بيشتر و همچنين ارتقاي بهره وري نقش خود را در اقتصاد كشور ايفا كنند.
كرباسيان در اين ديدار ضمن تبريك هفته دفاع مقدس و بيان خاطراتي از دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران گفت: اقتدار جمهوري اسلامي ايران مرهون ايثارها و فداكاري هاي رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است و اكنون نيز به دليل همين اقتدار است كه براي حل مسايل خاورميانه ، يكي از طرفين مذاكره كننده و تاثيرگذار ، شناخته شده است.
وي ايميدرو را يكي از سازمان هاي شاخص كشور برشمرد و افزود: بايد بتوانيم از علم و فناوري روز براي نشان دادن عظمت جمهوري اسلامي ايران استفاده كنيم.