مشاهده مطلب

      ۰۶ آذر ۱۳۹۱      ۰             977      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

ايران با داشتن ۸/۲ ميليارد تن ذخيره قطعي سنگ آهن حدود ۲/۱ درصد كل ذخاير جهاني آن را در اختيار دارد.

به گزارش روابط عمومي شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران به نقل از ايميدرو، مهرداد اكبريان گفت: ذخيره احتمالي سنگ آهن در ايران نيز بين ۵ تا ۷ ميليارد تن برآورد شده و در صورت استفاده از تكنولو‍ژي هاي نوين براي استخراج از ذخاير عميق اين رقم تا ۱۰ ميليارد تن برآورد مي شود.

وي ادامه داد: در سال گذشته بين ۳۷ تا ۳۸ ميليون تن سنگ آهن از سوي بخش هاي دولتي و خصوصي در كشور توليد شد كه ۲۷ ميليون تن آن توسط شركت هاي تابعه ايميدرو و بقيه متعلق به شركت هاي خصوصي است.

به گفته وي از كل توليدات سنگ آهن كشور ۲۱ ميليون تن براي مصرف كارخانه هاي داخلي( توليد شمش فولاد) و بين ۱۶ تا ۱۷ ميليون تن نيز به خارج از كشور صادر شد.

اكبريان ادامه داد در حال حاضر ۱۲۶ شركت حقيقي و حقوقي دولتي و خصوصي در زمينه توليد و صادرات سنگ آهن در كشور فعاليت دارند كه ۶۵ شركت تاكنون به عضويت انجمن در آمده اند.

اكبريان درباره اخذ عوارض از فروش سنگ آهن نيز گفت: در اين زمينه انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان سنگ آهن پيشنهاد طرح تاسيس صندوق سرمايه گذاري معدن توسط فعالان بخش خصوصي را داده كه مي تواند جايگزين اخذ عوارض شود.

وي افزود: با تاسيس صندوق مذكور، به جاي پرداخت عوارض به دولت، عوارض هاي دريافتي به اين صندوق واريز و سرمايه آن صرف خطوط فراوري و احداث زيرساخت هاي توليد فولاد در كشور خواهد شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: