مشاهده مطلب

      ۱۹ مهر ۱۳۹۱      ۰             442      اخبار اصلی, اخبار معدن   Print This Post Print This Post
در پي افزايش قابل توجه بهاي فولاد

اوج دوباره قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی

بالاترين حجم خريد معاملات امروز توسط شرکت­ هاي فولادسازي چين انجام شده است؛ شرکت هايي که با توجه به افزايش قيمت فولاد دوباره درصدد پر کردن انبارهاي سنگ آهن خود برآمده اند.

بالاترين حجم خريد معاملات امروز توسط شرکت­ هاي فولادسازي چين انجام شده است؛ شرکت هايي که با توجه به افزايش قيمت فولاد دوباره درصدد پر کردن انبارهاي سنگ آهن خود برآمده اند.
در پي افزايش قابل توجه بهاي فولاد در معاملات روز گذشته بازار شانگهاي و رسيدن آن به بالاترين حد قيمتي خود در ۲ ماه اخير، امروز قيمت سنگ آهن نيز در معاملات نقدي بازار شانگهاي رشد چشمگيري را تجربه کرد.
به گزارش رويترز از سنگاپور، امروز هر تن سنگ آهن ۶۲ درصد خلوص براي تحويل فوري در بازار شانگهاي با ۵٫۹۵ افزايش قيمت نسبت به روز گذشته، ۱۱۰٫۴ دلار خريد و فروش شد. بررسي هاي خبرنگار رويترز نشان مي دهد که بالاترين حجم خريد معاملات امروز توسط شرکت­ هاي فولادسازي چين انجام شده است؛ شرکت هايي که با توجه به افزايش قيمت فولاد دوباره درصدد پر کردن انبارهاي سنگ آهن خود برآمده اند.
با آغاز به کار مجدد بازار شانگهاي پس از يک هفته تعطيلي، معامله گران و شرکت ها دوباره براي خريد فولاد و سنگ آهن به بازار هجوم آوردند که اين امر موجب افزايش بهاي فولاد در معاملات روز گذشته و جهش قيمتي سنگ آهن در معاملات امروز شد. شرکت هاي معدني فعال در حوزه سنگ آهن از ديروز به تدريج قيمت هاي خود را افزايش دادند و در عين حال شاهد اقبال بازار به محصولات خود بودند؛ با اين حال بسياري از معامله گران بر اين باورند که اگر سرعت افزايش قيمت ها زياد شود ممکن است بازار تمايل خود را براي خريد از دست داده و دوباره سنگ آهن به روند نزولي گذشته بازگردد.
جمي پيرس رييس شرکت کارگزاري SSY در اين رابطه به خبرنگار رويترز گفت: “وضعيت بازار نسبت به روزهاي پيش از تعطيلات خيلي بهتر شده است. فولادسازان چيني دوباره به بازار بازگشته اند و ما شاهد ارائه قيمت هاي بالا از سوي آنان براي خريد محموله هاي بزرگ سنگ آهن هستيم. ظاهراً آنها منتظر خبر خوبي از طرف دولت چين هستند؛ خبري که شايد به سياست هاي انبساطي جديد دولت ارتباط داشته باشد.”
گفتني است بهاي فولاد نيز طي معاملات ديروز و امروز بازار شانگهاي بيش از ۲ درصد نسبت به روز پاياني پيش از تعطيلات افزايش داشته است به طوري که امروز هر تن ميلگرد فولادي براي تحويل در ماه ژانويه، به قيمت ۵۸۳ دلار در بازار معامله شد.

 برچسب ها : ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: