مشاهده مطلب

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۲      ۰             4070      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

تفاهم نامه تخصیص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تولید ماشین آلات و تجهیزات معدن و صنایع معدنی اعتبار بین ایمیدرو ،‌ بانك تجارت و صندوق بیمه سرمایه گذاری های فعالیت های معدنی عصر یكشنبه در محل ایمیدرو امضا شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ بر اساس این تفاهمنامه فعالان معدنی و صنایع معدنی قادر خواهند شد برای مدت یكسال نیاز خود به دامپتراک هایی با ظرفیت ۴۰-۱۰۰-۱۵۰-۲۲۰ تنی، شاول ها وبیل های مکانیکی و لودرهای متناسب با دامپتراک ها و همچنین سایر ماشین آلات معدنی به تشخیص سازمان را خریداری كنند.
علاوه بر این، تفاهمنامه فوق خرید ماشین آلات دست دوم را نیز مجاز شمرده است به گونه ای كه از طول عمر مفید مطابق با آیین نامه های مصوب ایمیدرو برخوردار باشد. طبق این طرح شركت های متقاضی باید از سوی ایمیدرو به بانك معرفی شوند و بر اساس تفاهم صورت گرفته میزان تسهیلات برای ماشین آلات و تجهیزات نو ۸۰درصد فاكتور خرید را در بر می گیرد و این رقم برای ماشین آلات و تجهیزات دست دوم ۷۰درصد خواهد بود.
از سوی دیگر مدت بازپرداخت مبالغ دریافتی برای ماشین آلات نو ۳ تا ۵ سال و برای ماشین آلات دست دوم ۲ تا ۴ سال در نظر گرفته شده است. این تفاهمنامه همچنین پیش بینی كرده چنانچه طرفین توافق كنند این طرح قابلیت تمدید برای سال های آتی را نیز دارد به گونه ای كه هدف كلی ایمیدرو برای تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تامین ماشین آلات معدنی و صنایع معدنی محقق شود.
معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو در جریان امضای تفاهمنامه مذكور گفت: با امضای این تفاهمنامه گفت: حمایت از بخش معدن جزو تكالیف دولت است و از این رو ایمیدرو تلاش دارد تا در این حوزه كار جهشی انجام دهد.
مهدی كرباسیان افزود: یكی از مشكلات معدن، كمبود ماشین آلات و تجهیزات معدنی است و ایمیدرو از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی حمایت از معدنكاران كوچك و متوسط بخش خصوصی را در برنامه دارد.
وی ادامه داد: با امضای تفاهمنامه امروز ار ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین آلات و تجهیزات شروع شده كه امیدواریم این میزان تسهیلات بتدریج افزایش یابد و با یارانه ای كه ایمیدرو از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی دارد، حمایت از حوزه اكتشاف بیشتر شود.
كرباسیان اظهار داشت: ارزش كل ذخایر اكتشاف شده تاكنون ۷۰۰ میلیارد دلار است در حالی كه حداقل باید دو برابر این رقم ذخایر قطعی معدنی داشته باشیم.
محمدرضا رنجبر فلاح مدیرعامل بانك تجارت نیز در جریان امضای تفاهمنامه گفت: ایمیدرو یكی از شركای راهبردی بانك تجارت است و ما همواره در سال های گذشته همكاری های خوبی با این سازمان داشتیم.
وی اظهار امیدواری كرد با امضای تفاهمنامه امروز ، همكاری های بانك تجارت با ایمیدرو افزایش یابد به ویژه اینكه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز به عنوان یكی از طرف های تجاری افزوده شد.
فلاح ادامه داد: تسهیلات ۱۶۰ میلیارد تومانی برای خرید ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات معدنی نو و دست دوم به معدنكاران پرداخت خواهد شد كه نرخ سود این تسهیلات بر اساس مقررات نظام بانكی كشور ۲۱ درصد است.
وی با بیان اینكه این تفاهمنامه از ابتدای سال ۹۳ اجرایی خواهد شد، افزود: با ابلاغی به شعب استان های این بانك، معدنكاران می توانند برای دریافت تسهیلات به شعب مربوطه در استان خود مراجعه كنند.
فلاح همچنین اظهار امیدواری كرد بانك تجارت بتواند پروژه هایی را به صورت سرمایه گذاری مشترك با ایمیدرو تعریف و در قالب عقود اسلامی اجرا كند تا همكاری ها صرفا در قالب پرداخت تسهیلات نباشد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: