- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

امروز شعار تولید و مصرف داخلی را با صدای بلند سرمی دهیم

به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی سه شنبه شب در سفر یک روزه خود به بوشهر در نشست شورای اداری استان افزود: وقتی در کشور اعلام می شود کالای داخلی مصرف شود به جایگاهی رسیده ایم که این کالا را تولید کنیم.
وی تصریح کرد: هرچند هنوز با تولید خارجی فاصله داریم ولی با توجه به شرایط موجود تنوع، کیفیت و قیمت تولید در کشور خود را به حد رقابت با تولیدات خارجی رسانده است.
پورمحمدی اظهار کرد: امروز به اندازه کافی کالاهای مختلف برای تولید در کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: امروز توسعه صنعتی در کشور به بالای ۱۰٫۵درصد رسیده است.
وزیردادگستری گفت: با همت دولت تدبیر و امید و با سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان ۲۲ تا ۲۳ هزار واحد صنعتی غیر فعال در کشور فعال شدند.
پورمحمدی با اشاره به تراز تجاری مثبت کشور اظهار کرد: امسال درعرصه اقتصادی به نرخ رشد بالای ۷٫۵ و بدون نفت به پنج درصد رسیده ایم و تورم همچنان تک رقمی است.
وی یادآور شد: با همه این پیشرفتها با وجود ایجاد سالی ۷۰۰ هزار شغل در مقابل ۵۰۰ هزار بیکار،همچنان اشتغال مهمترین مشکل کشور به شمار می رود.
پورمحمدی خاطرنشان شد: باید تلاش کنیم بازار کار به وضع متعادل خود برسد و زمینه اشتغال را در هر استانی متناسب با شرایط و ظرفیت موجود در آن فراهم کرد.
وی با بیان اینکه در مقابل افزایش تعداد شاغلان، نسبت بیکاران نیز افزایش یافته است گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۲میلیون و ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده این درحالی است که نرخ بیکاری از ۱۱٫۵به ۱۲٫۷درصد رسیده است.
وزیر دادگستری بیان کرد: کشور در توسعه علمی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و سایر بخشهای دیگر رشد خود را حفظ کرده است.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر در بخش خدمات عمومی هنوز کمبودهایی در کشور وجود دارد که این به فرهنگ مصرف و به سبک زندگی برمی گردد.
پورمحمدی گفت: وضعیت کشور در شرایط روبه بهبود می رودکه فرهنگ مصرف در جامعه اصلاح شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه جاری در کشور قابل تداوم نیست یادآور شد: کشور امروز جوابگوی این میزان هزینه نیست و مصارف باید در جامعه کنترل شود.
وزیردادگستری بیان کرد: در زمان حاضر بدنه اجتماعی در استفاده از تکنولوژی ارتباطات جلو است این درحالی است که دولت در این بخش ضعیف است.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به دولت الکترونیک باید کاغذبازی و میزان حضور مردم برای دریافت خدمات را کاهش داد.
وزیردادگستری گفت: در نظام اداری خدماتی که ارائه می شود باید کم هزینه، سریع و سالم باشد.
وی با اشاره به اهمیت مبارزه با مفاسد در جامعه افزود: در مبارزه با مفاسد تصمیم های خوبی گرفته و با جدیت دنبال می شود.
پورمحمدی اظهار کرد: جلسه های مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار و علاوه بر این مرجع ملی کنوانسیون ضد فساد در حوزه دیگری نیز فعالیت می کند.
به گفته پورمحمدی افزون براین شورای دستگاه نظارتی نیز فعال است و مجموعه این اقدامها حاکی از کاهش مفاسد به خصوص در حجمها و اقلام بزرگ است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر پرونده های بزرگ فساد در جامعه کمتر مشاهد می شود و آنچه که وجود دارد مربوط به دوره های گذشته است که کشف و با آنها برخورد می شود.
وی تصریح کرد: در بخش قاچاق و زمین خواری به طور جدی کنترل شده و با کاهش روبه رو هستیم.
پورمحمدی افزود: در این سه سال به طور تقریبی پرونده های بزرگ قاچاق و زمین خواری نداریم.
وی یادآور شد: با این وجود هنوز از موضوع فساد چه اقتصادی و اداری رنج می بریم و برای داشتن محیط امن و سالم باید فرهنگ اداری، اجتماعی و مناسبات اداری با کوچک سازی، چابک سازی دولت و دولت الکترونیک اصلاح شود.
پورمحمدی تاکید کرد: با توجه به اقدامهای صورت گرفته در مبارزه با فساد اگر با همین آهنگ پیش برویم چشم اندازقابل قبول و روشنی در پیش رو است.
وی در خصوص مدیران دوتابعیتی نیز گفت: مدیر دوتابعیتی اداری نداریم و چند لیستی که اعلام شده مربوط به شرکتها و در دست بررسی است.
وی گفت: تاکنون از ۱۴تا ۱۵ فردی که اعلام شده چند تن آنان مربوط به شرکتهای غیر دولتی هستند.
پورمحمدی افزود: این افراد در خارج از کشورند و مسئولیت ندارند ولی با این وجود بازهم کنترل می شود و این افراد حق مسئولیت پذیری نداشته و نخواهند داشت.
وی در خصوص برجام گفت: کشور امروز از یک فشار و ظلم بزرگ بین المللی خارج شده و در عرصه منطقه ای، جهانی و بین اللمی این اقدام دستاورد بزرگی برای ملت و انقلاب اسلامی است.
پورمحمدی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات دستاورد بزرگی است افزود: هرچند حق ما بیش از این بود ولی باید نسبت به اجرای همین تعهدات از سوی کشور مقابل که کشوری پیمان شکن است پافشاری کنیم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از دهان شیر بخشی از حق خود را بیرون کشیده و آن را دست آورده و این دستاورد بزرگی است که باید حفظ شود.
وزیر دادگستری با اشاره به امنیت موجود در کشور گفت: در شرایطی که گروههای تروریستی در جای جای دنیا حضور دارند با همت و تلاش نیروهای مسلح امنیت در کشور حاکم است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
پورمحمدی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان، مظلومان، مبارزه با تروریستها و فعالیتهای تخریبی جایگاه روشن و بزرگی دارد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر بحث اقتصاد در چند سال گذشته افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سالی است که مباحث اقتصادی را مطرح و توجه به حوزه اقتصادی تاکید می‌کنند و این نشان دهنده این است که معظم‌له به حل مسائل اقتصادی توجه جدی دارند.
پورمحمدی بیان کرد: تاکید رهبرمعظم انقلاب بعنوان یک شخصیت برجسته، مذهبی و دینی به موضوع اقتصاد بیانگر این است که اقتصاد برای نظام، انقلاب، فرهنگ و دین تعیین کننده است.
وی یادآور شد: دولت یازدهم در عرصه اقتصادی امسال به نرخ رشد بالای ۷٫۵درصد و بدون نفت به رشد پنج درصد رسیده است.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا