مشاهده مطلب

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۳      ۰             4853      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

اکتشافات سیستماتیک با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در پهنه های اکتشافی

معاون امور معادن وصنايع معدني ايران گفت:‌ آنچه كه در بخش معدني در دولت يازدهم هدف گذاري شده است ؛ اكتشافات معدني سيستماتيك بوده كه اين مهم با كمك بخش خصوصي و سرمايه گذاران داخلی و خارجي رخ مي دهد.

به گزارش شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛« جعفر سرقيني » با بيان اين مطلب ، افزود : شيوه هاي سنتي اكتشاف بايد كنار گذاشته شود ودر اين راه بايد از فناوري هاي جديد جايگزين آن شود.

سرقيني همچنين افزود: در چارچوب قانون معادن؛ هر ذخیره معدني گروه ۶ كه در اين پهنه‌ها شناسايي شود بدون هيچ شكي متعلق به خود مكتشف مي باشد .

وي در در بيان مزيتهاي معادن ايران گفت :‌ ايران بهشت زمين‌شناسان است و اين موضوع در دانشكده‌هاي معدن خارج از كشور همواره يادآوري مي‌شود چرا كه دسترسي به پديده‌هاي زمين‌شناسي و عرصه‌هاي زمين‌شناسي خيلي راحتر از بقيه كشورها است.

به گفته سرقيني ؛ سرزمين ما سرزمين عرياني است يعني پوشش گياهي آن خيلي كم است و عرصه و پهنه كشور براي اكتشاف پهنه مناسب است و از سويي ديگر از لحاظ زمين‌شناسي جوان حساب شده يعني كاني‌زايي‌هاي متنوع و بسيار خوبي را مي‌توانيم در كشورمان انتظار داشته باشيم.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت  با اشاره به اينكه پهنه های ارائه شده وسعت قابل توجهي دارند گفت: در واقع تعدادي از مناطقي كشوركه از لحاظ اكتشافي اميدواركننده بوده و در آن كاني‌زايي‌هاي قابل توجهي داشتيم اينها را در قالب پهنه به مردم عرضه می کنیم تا آنها در اين عرصه‌ها سرمايه‌گذاري كنند.

وی ادامه داد که استان ها حداکثر ۴ ماه مهلت دارند تا فراخوان پهنه های اکتشافی را انجام دهند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: