- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

اقتصاد مقاومتی و جایگاه بی بدیل کارگران

پرواضح است که حرکت چرخ کار و تلاش با نیروی توانمند این عزیزان معنا می دهد و این نکته ای است که از دهه های گذشته به ویژه دوران جنگ تحمیلی به این سو به اثبات رسیده است. بدین سبب سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ضمن تبریک روز جهانی کارگر،‌ پیشرفت و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان را مرهون تلاش های بی وقفه کارگران می داند.
در واقع کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند که هرگونه تلاش و فعالیت آن ها،‌ به مفهوم پیشرفت اقتصاد و رفاه این مرز و بوم است. نکته قابل توجه اینست که سال اقتصاد مقاومتی که آغازگر نگرشی نو به سیاست های کلان اقتصادی است، بر همت و کوشش مردان و زنان کشور عزیزمان بنا نهاده شده و بر جایگاه نیروی کار داخلی و ارتقای رفاه حال ایشان تاکید می ورزد.
ایمیدرو اما در بخشی از توسعه ایران زمین قرار گرفته که یکی از سخت ترین مشاغل دنیا در آن نهاده شده است. معدن و کارگری که در آن فعالیت می کند و رسالتی که ایمیدور توسعه آن را عهده دار شده،‌ جملگی با دستان کارگر تجلی می یابد.
کار و فعالیت در معادن زیرزمینی و رو زمینی،‌ تلاش شبانه روزی در مجاورت کوره های ذوب فلزات و … گوشه ای از نقش پیشقراولی این قشر از نیروی کار کشور است. با اینحال باید اذعان کرد که ایمیدرو با توجه به نقش بی بدیل کارگران عزیز در توسعه، همواره خود را سپاسگزار زحمات اینان می داند. مدیریت این سازمان بر این امر تاکید دارد که باید سیاستگذاری ها در مسیری باشد تا اهداف اقتصاد مقاومتی تحقق یابد و در این شرایط، بنیان های اقتصادی تقویت شده و دستاوردهای آن، کام قشر زحمتکش کشور را شیرین نماید.
به واقع تمامی این سیاست ها و اقدامات،‌ رشد سطح رفاه جامعه کارگری را در اولویت دارد. این هدف با ایجاد فضای مساعد کسب و کار، رشد اشتغال،‌ افزایش درآمد و کاهش فاصله طبقاتی صورت می گیرد. این مهم با همت والای کارگران و توجه به نیازهای معیشیتی آنان عینیت می یابد که خوشبختانه سیاست های توسعه ای دولت محترم تدبیر و امید نیز بر آن استوار است.  ایمیدرو نیز فرارسیدن روز جهانی کارگر را فرصتی برای ارج نهاندن به تلاش های بی وقفه این عزیزان می داند و امید دارد در شرایط جدید پیش روی اقتصاد ایران،‌ با برنامه ها و اقدامات خود،‌ گامی اساسی برای بهتر شدن معیشت و ارتقای امنیت شغلی کارگران گرانقدر بردارد.
مهدی کرباسیان
رییس هیات عامل ایمیدور