- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

افزایش ۲۴درصدی تولیدگندله و ۲۰درصدی تولید شمش فولاد

به گزارش معدن ۲۴، تولید سنگ آهن دانه بندی شده توسط شرکت های بزرگ معدنی ایران با ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶میلیون و ۲۵ هزار و ۱۰۱ تن رسید.بیشترین میزان تولید مرب.ط به مجتمع سنگ آهن سنگان با تولید یک میلیون و ۹۴۹هزار و ۶۴۴تن بود و پس از آن سنگ آهن مرکزی با تولید یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۷۵۰ تن بیشترین تولید را طی مدت مذکور داشت.

شرکت های بزرگ معدنی ایران در این مدت توانستند ۳۳ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۲۲۶ تن کنسانتره آهن تولید کنند که حاکی از رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ است. بیشترین میزان تولید کنسانتره آهن متعلق به شرکت معدنی وصنعتی گل گهربا تولید۱۲ میلیون و ۱۲۱هزار و ۱۱۸ تن و مجتمع سنگ آهن چادرملوبا تولید۷ میلیون و ۷۸۶هزار و ۶۷۰ تن بود.

در یازده ماه نخست سال ۹۶ مجموع تولیدات گندله شرکت های بزرگ معدنی ایران با رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۹ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۲۴۰ تن افزایش یافت.شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با تولید۱۰ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۸۶۱تن گندله و شرکت فولاد مبارکه با تولید ۶میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹۹۵ تن بیشترین میزان تولید این محصول را به خود اختصاص دادند.

در بخش آهن اسفنجی نیز شرکت های بزرگ معدنی ایران شاهد رشد۱۵ درصدی بوده و در مجموع ۱۷ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۷۰۶ تن آهن اسفنجی تولید کردند.شرکت های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب با تولید ۶ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۵۷۵تن و ۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۹۴۰ تن بیشترین میزان تولید آهن اسفنجی را داشتند.

شرکت های بزرگ معدنی ایران در ۱۱ماه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و۷۹۰ هزار و ۲۹۶ تن شمش فولاد تولید کردند که حاکی از رشد ۲۰ درصدی تولید این محصولات نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ بود.همچنین طی مدت مذکور شرکت های بزرگ معدنی ایران شاهد افزایش ۶ درصدی تولیدمحصولات فولادی بودند و در مجموع ۹ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۴۴ تن محصولات فولادی تولید کردند.

بخش مس

شرکت های بزرگ معدنی طی ۱۱ ماه سال ۹۶ توانستند یک میلیون و ۵۰ هزار و ۱۳۱تن کنسانتره مس و ۱۴۰هزار و ۳۶۸ تن کاتد مس تولید کنند که به ترتیب شاهد افزایش ۷ درصدی و کاهش ۱۹ درصدی نسبته به مدت مشابه سال گذشته بودند.

همچنین تولید آلومینا و آلومینیوم با رشد ۲ درصدی وکاهش یک درصدی به ترتیب به ۲۲۰ هزار و ۳۰۷ تن و ۳۰۹هزار و ۷ تن به ثبت رسید.

رشدتولید در بهمن ۹۶

طی بهمن ۹۶ میزان تولید شرکت های بزرگ معدنی ایران در بخش های مختلف با افزایش همراه بود.تولید سنگ آهن دانه بندی شده و کنسانتره سنگ آهن به ترتیب با رشد ۴۶ درصدی و یک درصدی همراه بود و در مجموع شرکت های بزرگ معدنی توانستند در بهمن ماه سال جاری به ترتیب ۶۸۴هزار و ۷۰۶ تن سنگ آهن دانه بندی شده و ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵ تن کنسانتره آهن تولید کنند.

طی مدت مذکور ۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۸۸۸تن گندله و یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۸۲۳تن آهن اسفنجی تولید شد که حاکی از افزایش ۱۲ و ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تولید شمش فولاد و محصولات فولادی نیز در این مدت به ترتیب به یک میلیون و ۵۳۱هزار و ۷۶۱ تن و ۸۸هزار و ۶۶۱تن رسید که حاکی از رشد ۳۳ و ۹ درصدی رشد این محصولات در بهمن ۹۶ است.

در مجموع تولید کنسانتره مس و کاتد مس در شرکت های بزرگ معدنی ایران در بهمن سال جاری به ترتیب با افزایش ۸ درصدی و ۲ درصدی به ۹۳ هزار و ۷۱۷تن و ۱۵ هزار و ۹۸۹تن رسید.

تولید پودر آلومینا بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰هزار و ۱۲۷تن وآلومینیوم با ۳ درصد رشد در مجموع به ۲۸ هزار و ۲۸۱ تن افزایش یافت.