- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

افزایش ۱۸ درصدی ارزش بیمه نامه های معدنی در سال ۹۱

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۷۱ بیمه نامه به ارزش ۶۸۱ میلیارد ریال در دو بخش اکتشاف و اعتباری برای معدنکاران صادر کرد که در مقایسه با سال ۹۰ از نظر ارزش ۱۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، شهاب الدین با بیان اینکه در سال گذشته ۴۹۳ درخواست از سوی معدنکاران به صندوق بیمه فعالیت های معدنی ارائه شده است، گفت: بر اساس قانون جدید معادن پنج درصد حقوق دولتی معادن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به این صندوق اختصاص داده شده که در سال جاری تحقق خواهد یافت.

وی افزود: نحوه پذیرش، زمان مراحل کارشناسی و صدور بیمه نامه برای معدنکاران تسهیل شده و تلاش کردیم با اصلاحات ساختار و فرایندهای رسیدگی، سهولت و سرعت بیشتری در صدور بیمه نام های صندوق حاکم شود.
محمد رضا شهاب الدین یکی از مهمترین برنامه های صندوق در سال ۹۲ را پیگیری وصول پنج درصد حقوق دولتی معادن منظور شده در قانون بودجه کل کشور تا میزان ۳۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ارتقای کمی و کیفی عملکرد صندوق و پذیرش شمار بیشتری از معدنکاران و پیگیری نقش صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در اتاق های فکر از دیگر برنامه های امسال است.

وی ادامه داد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی یک سازمان حمایتی در حوزه معدن و تنها بیمه گر تخصصی معدنکاران است؛ لذا هر گونه حمایت و تقویت آن به طور مستقیم در توسعه بخش معدن کشور موثر خواهد بود.