مشاهده مطلب

      ۰۹ خرداد ۱۳۹۶      ۰             13666      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

افزایش ۱۵ درصدی تولید فولاد خام ایران

سایت انجمن جهانی فولاد میزان تولید فولاد ایران در چهارمین ماه 2017 میلادی (آوریل) را حدود 15درصد اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه آوریل ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و ۵۰۹ هزار تن بود.

همچنین ایران طی ۴ ماه نخست ۲۰۱۷میلادی، ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تن)، ۱۴٫۳ درصد رشد نشان می دهد.

میزان تولید ۶۷ کشور تولید کننده فولاد خام در در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷، ۵۵۰ میلیون و ۸۴۱ هزار تن فولاد تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (۵۲۳ میلیون و ۷۲۸ هزار تن)، ۵٫۲ درصد رشد تولید داشت. چین با ۲۷۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تن، بزرگترین تولید کننده فولاد خام بوده که حدود ۵۰ درصد تولید فولاد جهانی را به خود اختصاص داده است.

فولادسازان بزرگ دیگر جهانی پس از چین به ترتیب شامل ژاپن (۳۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تن)، هند (۳۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تن)، آمریکا (۲۷ میلیون و ۹ هزار تن)، روسیه (۲۳ میلیون و ۹۸۹ هزار تن)، کره جنوبی (۲۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تن) و آلمان (۱۴ میلیون و ۸۱۸ هزار تن) است

منبع : پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: