مشاهده مطلب

      ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶      ۰             13408      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

افزایش تولید فولاد ایران در سه ماه نخست ۲۰۱۷ و ماه مارس

سایت انجمن جهانی فولاد گزارش داد: میزان تولید فولاد ایران در سه ماه نخست و همچنین ماه سوم 2017 میلادی(مارس) به ترتیب 12.7درصد و 18درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه مارس 2017 میلادی یک میلیون و 580 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و 336 هزار تن بود.

همچنین ایران طی ۳ ماه نخست ۲۰۱۷میلادی، ۴ میلیون و ۵۷۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۴ میلیون و ۶۱ هزار تن)، ۱۲٫۷ درصد رشد نشان می دهد.

میزان تولید ۶۷ کشور تولید کننده فولاد خام در در ۳ ماهه نخست ۲۰۱۷، ۴۱۰ میلیون و ۵۴۸ هزار تن فولاد تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۵٫۷ درصد رشد تولید داشت. چین با ۲۰۱ میلیون و ۹۹ هزار تن، بزرگترین تولید کننده فولاد خام بوده که ۴۹ درصد تولید فولاد جهانی را به خود اختصاص داده است.

چین تولید را کاهش نداد

این کشور در حالی که پیشتر وعده داده بود تولید فولاد را کاهش خواهد داد، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۴٫۶درصد و در ماه مارس ۱٫۸درصد تولید فولاد افزایش داد.

فولادسازان بزرگ دیگر جهانی پس از چین به ترتیب شامل ژاپن (۲۶ میلیون و ۲۲۸ هزار تن)، هند (۲۵ میلیون و ۷۶۲ هزار تن)، آمریکا (۲۰ میلیون و ۴۰۱ هزار تن)، روسیه (۱۷ میلیون و ۹۵۳ هزار تن)، کره جنوبی (۱۷ میلیون و ۲۵۵ هزار تن) و آلمان (۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تن) است.

منبع : پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: