مشاهده مطلب

      ۱۶ آبان ۱۳۹۱      ۰             759      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو ) اعلام کرد: طي هفت ماه نخست سال جاري ارزش صادرات توليدات فولادي با «ارزش افزوده بالا» در شرکت هاي تابعه اين سازمان، داراي رشد ۱۹درصدي در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته بود.
به گزارش معدن نيوز،‌ اين ميزان رشد در حالي تحقق يافت که سياست جلوگيري از صدور مواد خام به عنوان يکي از برنامه هاي اصلي در واحدهاي زير مجموعه پيگيري مي شود.
بر پايه اين گزارش، ارزش صادرات توليدات فولادي در دوره مورد بررسي ۳۶۲٫۸ ميليون دلار بود، در حالي که طي هفت ماهه نخست سال قبل ارزش صادرات اين گروه به رقم ۳۰۵ ميليون دلار رسيد.
بررسي صورت گرفته از سوي ايميدرو حاکي است: در شرايط کنوني کاهش صدور توليدات خام(شمش فولادي) مورد توجه جدي قرار گرفته و صادرات مقاطع طويل افزايش داشت.
آمارهاي اوليه نشان مي دهد از ابتداي سال جاري تا پايان مهر ماه گذشته به ترتيب صدور تير آهن و ميلگرد با رشد ۳۳۶ و ۷۶ درصدي بيشترين جهش را کسب کرد و پس از آن نيز صادرات توليدات گرم با افزايش هفت درصدي مواجه شد.
از سوي ديگر آمار صادرات گروه ياد شده حکايت از کاهش وزني صادرات فولاد خام تا مرز ۸۲ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل است، به طوري که در اين مدت ۱۰هزار تن شمش فولادي به خارج صادر شد.
از سوي ديگر در مدت مورد بررسي بالاترين ارزش صادرات گروه فولاد در ايميدرو به توليدات گرم اختصاص يافت به گونه اي که ۲۱۰ ميليون دلار از کل رقم صادرات فولاد را در برگرفت.
ورق هاي گرم فولادي در ساختمان سازي، خودروسازي، کشتي سازي وسايل و تجهيزات کشاورزي، واگنهاي خطوط راه آهن، لوله هاي فشار، پلها، چارچوب هاي فولادي و ديگ هاي بخار از جمله صنايع مورد مصرف است.
ورق هاي سرد در صنايع مختلف از جمله لوازم خانگي، رادياتورها، بستهاي فلزي، پنلهاي بدنه، صفحه فولادي اتصال کاربرد دارد.

 برچسب ها :

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: