مشاهده مطلب

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳      ۰             4907      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)،‌ مهدي كرباسيان كه همراه با مديران عامل شركت هاي ملي فولاد ايران،‌ فولاد مباركه،‌ خوزستان،‌ خراسان و هرمزگان در چهل و هشتمين اجلاس سالانه انجمن جهاني فولاد در مسكو حضور يافته است در سخنان خود اظهار داشت: با ايجاد فضاي جديد در تعاملات جهاني و تغيير نگاه متقابل در روابط با جمهوري اسلامي ايران،‌ برنامه هاي توسعه صنعت فولاد براي دستيابي به ظرفيت ۴۰ ميليون تني فولاد به اجرا در مي آيد.

وي خطاب به رييس و دبير كل انجمن جهاني فولاد  و همچنين مديران غول هاي فولادي جهان گفت: ايران به عنوان پانزدهمين توليدكننده فولاد در جهان و عضو دائم اين انجمن جهاني،‌ جذابيت هاي بسياري براي توسعه صنعت فولاد در اختيار دارد كه اين امر زمينه ساز همكاري هاي مشترك با شركت هاي خارجي شده است.

وي با برشمردن پتانسيل هاي معدني و صنايع معدني ايران گفت: ‌با توجه به وجود امكانات فراوان از جمله مواد اوليه،‌انرژي فراوان،‌نيروي انساني ماهر،‌دستيابي به آب هاي آزاد و بازار مصرف ۱۴ كشور همسايه،‌ فرصت مناسبي براي همكاري با شركت هاي خارجي در سرمايه گذاري و تبادل فن آوري مهيا شده است.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت كه پس از گذشت ۹ سال از تحرك دوباره ايميدرو به صاحبان،‌مديران و كارشناسان صنعت فولاد خبر مي داد تصريح كرد: در حال حاضر ظرفيت توليد فولاد خام ايران ۱۷ ميليون تن است كه با توسعه روزافزون ساخت وايجاد ظرفيت هاي جديد،‌ در مدت ۴ سال كشور ما به ظرفيت توليد ۴۰ ميليون تني دست خواهد يافت.

وي با تاكيد بر اينكه ايجاد توازن در زنجيره توليد فولاد از توليد مواد اوليه تا محصول، يكي از اهداف اوليه در اين صنعت يه شمار مي آيد ادامه داد:‌ در مدت ۴ سال ميزان توليد فولاد خام از ۱۵ ميليون تن فعلي به ۳۰ ميليون تن افزايش خواهد يافت. به گفته رييس هيات عامل ايميدرو،‌ طرح هاي متعددي هم اينك با هدف افزايش ظرفيت توليد فولاد در دست اجرا است كه به زودي به بهره برداري مي رسند.

كرباسيان تاكيد كرد‌:‌ با توجه به نزديك شدن شركاي خارجي به بازار ايران،‌ مي توان همكاري هاي فعلي را وسعت بخشيد.

وي افزود:‌ با توجه به وجود انرژي فراوان در كشور، استفاده از روش «احياي مستقيم فولاد» مورد توجه ايميدرو قرار گرفته است.

رييس هيات عامل ايميدرو اجراي برنامه اكتشاف ۲۰۰هزار كيلومتري اكتشاف در كشور را يكي از اقدامات اوليه ايميدرو براي توسعه صنايع معدني به ويژه فولاد ذكر كرد و اظهار داشت:‌ در اين طرح در مدت ۳ سال،‌ ذخاير بالفعل به معادني در مقياس بزرگ تبديل خواهند شد.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت به بخش محيط زيست نيز اشاره كرد و گفت: ايميدرو همزمان با توسعه صنعت فولاد،‌ توجه به شاخص هاي زيست محيطي را در اولويت قرار داده و براي بهبود شاخص هاي اين بخش،‌ سياست هايي را براي ارتقاي استانداردهاي بهداشت،‌ايمني و محيط زيست را در دست اجرا دارد.

دبير كل انجمن جهاني فولاد نيز از فعال شدن ايميدرو ابراز خرسندي كرد و از علاقمندي اين انجمن به پشتيباني وهمكاري با صنعت فولاد ايران خبر داد. وي در عين حال با ابراز تعجب نسبت به تغييرات مكرر در راس مديريت ايميدرو در سال هاي اخير،‌تصريح كرد: بروز چنين پديده اي سبب از بين رفتن ارتباط ايميدرو با انجمن جهاني فولاد شده بود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: