- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

اطلاعات اطلس ملی فولاد هر سال بازیابی می شود

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران [1] بهرام سبحانی پس از رونمایی از اطلس ملی فولاد ایران، اظهار داشت: اطلاعات تمام واحدهای فولادسازی کشور در قالب چهار بخش نورد، فولادسازی، احیاء و گندله سازی تنظیم شده و این اطلاعات با اعزام تیم های کارشناسی و حضور در محل فعالیت واحدهای تولیدی برای راستی آزمایی و جمع آوری دقیق داده ها صورت گرفت.

به گفته وی، کتاب اطلس ملی فولاد ایران اطلاعات هر استان از نظر ویژگی های مزبور را مشخص ساخته و واحدهای تولیدی که اکنون دایر و فعالیت و طرحهایی که در حال اجرا قرار دارند، ثبت و ضبط شده است.
سبحانی خاطرنشان ساخت: اطلاعات موجود در این اطلس دیدگاه روشنی به برنامه ریزان میدهد و در واقع این اقدام برای نخستین بار در کشور به مورد اجرا می شود.
وی گفت: پیش از عرضه این اطلاعات در قالب اطلس، بانک اطلاعات مربوطه(دیتابیس)با ساختاری منظم شکل گرفت و سپس در قالب مجموعه یاد شده به چاپ رسید.
ایران با تولید نزدیک به ۱۷ میلیون تن فولاد خام بزرگترین فولادساز خاورمیانه و چهاردهمین تولیدکننده این بخش در سطح جهان معرفی شده است.
شامگاه شنبه در آئین رونمایی از اطلس مزبور در هتل هما تهران علاوه بر مدیران و مسئولان واحدهای تولیدکننده فولاد و دست اندرکاران بخشهای مختلف مرتبط عضو انجمن یادشده، هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران، حسین ابویی مهریزی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها و سیدمحمد فاطمیان مدیرکل دفتر امور صنایع معدنی نیز حضور داشتند.
ایده تهیه این اطلس از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای نخستین بار تدوین شد و در قالب کتاب و نقشه به چاپ رسیده است.
در این مراسم لوح تقدیری از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به دلیل تلاشهای انجام شده از سوی فاطمیان مدیرکل دفتر امور صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهیه اطلس مزبور، توسط کرباسیان به وی اهدا شد.