مشاهده مطلب

      ۱۲ دی ۱۳۹۱      ۰             1350      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

وزير صنعت ، معدن و تجارت  اصلاحيه آيين نامه اجرايي ماده ” ۸۶″ قانون نظام صنفي با موضوع نحوه فعاليت و نظارت بر فروشگاه هاي بزرگ ، چند منظوره و زنجيره اي را  در ۲۲ ماده و ۶ تبصره را براي اجرا ابلاغ كرد .
به گزارش معدن نيوز ‌” مهدي غضنفري ” در اين ابلاغيه  به “حسن رادمرد “‌ معاون توسعه بازرگاني داخلي ، ‌از اين اصلاحيه به عنوان يكي از محوري ترين مواد قانون نظام صنفي در راستاي سياست هاي  كلان اصلاح نظام توزيع و با هدف ترويج ،‌تاسيس و توسعه فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي نام برده است .
وزير صنعت ، معدن و تجارت تصريح مي كند ‌: اين مصوبه  به موجب هماهنگي به عمل آمده با دبيرخانه هيات نظارت بر مقررات زدايي و تسهيل شرايط صدور مجوزها به منظور رفع برخي ابهامات ، چالش هاي موجود و انطباق با متقضيات زمان امروز در حوزه معاونت توسعه بازرگاني داخلي تهيه و تدوين شده و پس از اعمال نظرات كارشناسي همه دستگاه هاي ذيربط جهت اجرا ابلاغ مي شود .
يادآور مي شود :‌ فصل اول اين آيين نامه ۶ فصلي  به تعريف مجوز فعاليت فروشگاه بزرگ، شرايط ،  ‌ضوابط و مدارك لازم براي تاسيس يك فروشگاه ،‌ ‌مراحل صدور مجوز فروشگاه هاي بزرگ اختصاص پيدا يافته  و در فصل دوم نيز به ارايه تعريف مجوز فعاليت فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگ و زنجيره اي خرده فروشي پرداخته شده است .
مراحل صدور مجوز فعاليت فروشگاه هاي زنجيره اي (‌بزرگ و خرده فروشي )‌، ‌وظايف دارنده مجوز فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي  نيز درفصل دوم اين اصلاحيه گنجانده شده است .
فصل سوم  نيز به موضوع  نظارت بر نحوه فعاليت فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي و رسيدگي به تخلفات آنها  اشاره كرده و بازرسي و رسيدگي به تخلفات نيز در فصل چهارم آمده است ، ‌‌تشكل هاي صنفي فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي و رتبه  بندي فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي  فصل هاي پنجم و ششم اين آيين نامه را در بر مي گيرد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: