مشاهده مطلب

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵      ۰             12968      اخبار معدن   Print This Post Print This Post
کرباسیان اعلام کرد:

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ارتقای مسائل زیست محیطی معادن در سال ۹۵

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان 300 میلیارد تومان برای ارتقای مسائل زیست محیطی بخش معدن و صنایع معدنی در سال 95 اختصاص داده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: حفظ و توسعه پایدار محیط زیست با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت، جزو اولویت های اساسی این سازمان به شمار می رود و معتقدیم که باید با به کار گیری مشاوران خبره داخلی و خارجی و ایجاد حداقل هزینه و خسارت به طبیعت و محیط زیست، از معادن به نحو احسن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ارتباط ایمیدرو با سازمان حفاظت محیط زیست دوجانبه، دوستانه و بر اساس منطق کارشناسی است و به طور مستمر با این سازمان با هدف دستیابی به راهکارهای زیست محیطی جلسه برگزار می کنیم و با رعایت استانداردهای بین المللی زیست محیطی و جلب نظرات این سازمان، معادن را فرآوری می کنیم.

کرباسیان با اعلام اینکه چالش جدی با محیط زیست نداشته و طبق خواسته های سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می کنیم، تصریح کرد: برخی واحدهای زیرمجموعه ایمیدرو، حامی حیاط وحش هستند و به عنوان مثال ایمیدرو در استان یزد، به دلیل حمایت از حیات وحش، سازمان برتر شناخته شد.

وی با اشاره به تاکید سازمان محیط زیست به رعایت مسائل زیست محیطی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان افزود: تاکنون ۵ شرکت بزرگ پتروشیمی و نیز چند شرکت بزرگ بین المللی برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند. در این منطقه برای بکارگیری مشاوران بین المللی با سازمان حفاظت محیط زیست توافق کردیم بطوری که آنها در منطقه مشغول به فعالیت هستند و بدون شک، نظرات محیط زیست را جلب خواهیم کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با فعالیت معدنی ایمیدرو در ۳ محدوده از منطقه بهرام گور در شهرستان فارس موافقت کرد. البته در ۲ محدوده دیگر موافقت نشد و ما هم به این نظرات احترام می گذاریم.

مذاکره برای انتقال فناوری های نوین آب

کرباسیان با بیان اینکه اغلب معادن در مرکز و شرق کشور قرار دارند و موضوع آب در این مناطق یک مشکل اساسی و چالش برانگیز محسوب می شود، افزود: حوزه آب در این مناطق نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است و باید در این مناطق، از آب به ویژه در بخش کشاورزی استفاده بهینه ای شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایمیدرو اقدامات ارزنده ای در زمینه استفاده بهینه از آب در بخش معدن و صنایع معدنی و انتقال فناوری های نو را انجام داده است. به عنوان مثال اخیراً تفاهم نامه همکاری با ژاپنی ها با هدف کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در صنایع به امضا رسانده ایم که با پیاده کردن آن، تنها در شرکت فولاد مبارکه سالانه ۳ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می شود. همچنین، در جلسه اخیر با معاون وزیر استرالیا راجع به صرفه جویی آب، استفاده از باطله و بازیابی آن و محیط زیست مذاکره شد و قرار است از فناوری استرالیایی ها نیز استفاده کنیم.

کرباسیان خاطرنشان کرد: صنایع فولادی، اقدامات زیست محیطی خوبی نظیر کاشت نهال به میزان وسیع انجام داده و پس از برجام، فناوری های پیشرفته را وارد کشور کرده اند. در حوزه آب نیز شرکت های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و برخی کارخانه های دیگر، از پساب شهرها استفاده می کنند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استفاده از پساب آب های تهران با سازمان محیط زیست، کارگروه مشترکی تشکیل داده است.

منبع : پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: