مشاهده مطلب

      ۱۷ آبان ۱۳۹۳      ۰             4955      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اکتشاف معادن

معاون وزير و رييس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) از اختصاص 120 ميليارد تومان اعتبار براي اكتشاف معادن خبر داد و گفت: استان كرمان و جنوب يزد پتانسيل معدني بالايي دارند و براي اكتشاف 7 هزار كيلومتر مربع در حال مذاكره با روس ها هستيم.

به گزارش روابط عمومي ايميدرو، مهدي كرباسيان چهارشنبه شب در جلسه با استاندار كرمان گفت: از وزير درخواست كرده ايم جلسه اي جدا براي پيگيري و بررسي مشكلات زغالسنگ برگزار كنند.
وي يكي از مشكلات معادن زغالسنگ را ايمني دانست و درباره فعاليت معدن زغال خمرود در شهرستان راور گفت: كار واگذاري اين معدن انجام و برنده مناقصه مشخص شده و پيش بيني مي شود تا يك ماه آينده عمليات بهره برداري از اين معدن آغاز شود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: كشور در حوزه اكتشاف معادن مشكل دارد و يك عقب ماندگي تاريخي در اين زمينه داريم و كم كار شده است.
وي افزود: درصد بالايي از كشور كار اكتشافي دقيق و عميق نشده است و در ايميدرو ۲۰۰هزار كيلومتر مربع تعريف شده كه ۱۰۰ هزار كيلومتر شروع و ۸۰ هزار كيلومتر در سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي و جنوبي انجام شده است.
كرباسيان تصريح كرد: ۱۰۰ هزار كيلومترمربع قرارداد اكتشاف هوايي و بحث استخراجي منعقد و كار از هفته قبل آغاز شده كه حدود ۱۵ هزار كيلومتر از اين محدوده در شمال استان كرمان است.
وي بيان كرد: امسال ۱۲۰ ميليارد تومان بودجه براي اكتشاف گذاشته ايم و اولويت با استان كرمان است و در صورتي كه پهنه هاي استان كرمان ارائه شود، آمادگي ۱۰۰ درصد براي اكتشاف داريم.
كرباسيان در ادامه اظهار كرد: بحث معدن تيتانيوم كهنوج جزو اولويت هاي ويژه ايميدرو است كه كار مهندسي مشكل دارد اما تا سطح كنسانتره در بودجه ديده شده و در صورت معين شدن پيمانكار، كار را با ايميدرو شروع مي كنيم و بقيه كار را با شركت هاي معتبر جلو خواهيم برد.
وي با بيان اينكه افزايش اختيارات جزو اولويت هاي دولت است، تصريح كرد: سياست ما با توجه به محدوديت بودجه هاي دولت اين است كه اگر جايي كسي آماده سرمايه گذاري باشد، وظيفه داريم كار را واگذار كنيم اما متقاضي براي ما مهم است زيرا بايد توانمندي فني و مالي داشته باشند.
كرباسيان گفت: به دليل افت قيمت بين المللي سنگ آهن بايد حوزه كنسانتره و گندله را فعال كنيم كه به چرخه داخلي وارد شود و در اين زمينه طرح جامعي تهيه شده و با تعيين قيمت سنگ آهن موافق هستيم.
وي افزود: انجام مسئوليت هاي اجتماعي در تمام دنيا عمل مي شود و هر واحد توليدي بزرگ صنعتي و معدني بايد به اطراف خود توجه كند اما مشكل اين است كه اين تفكر نهادينه نيست.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: