- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

احداث ۱۰۰۰ کارخانه جدید در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا علمدار یزدی در همایش روز ملی صنعت و معدن با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ تاکنون دو هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و معدنی استان یزد مورد پایش و بررسی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در نشست ها و بررسی های صورت گرفته، دو هزار و ۳۰۰ مصوبه در راستای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی و معدنی به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد به تلاش‌های این سازمان در رفع مشکلات واحدهای کوچک اشاره و تصریح کرد: در این راستا و برای توانمندسازی واحدهای صنعتی و معدنی کوچک، بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان از سال ۹۳ تاکنون پرداخت شده است.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: با پرداخت این مبلغ به واحدهای صنعتی و معدنی کوچک، استان یزد موفق شد در پرداخت تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم مجموعا رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در ارتباط با اشتغال استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه توانستیم بیش از ۴۵ هزار نفر اشتغال در چهار سال گذشته در یزد ایجاد کنیم و این اشتغال‌ها را به تثبیت برسانیم که ارزش بسیار بالایی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اشتغال ایجاد شده را به ازای هر روز ۳۶ نفر اشتغال دانست و گفت: در بخش سرمایه گذاری هم استان یزد توانسته رتبه های برتر بین سایر استان‌های کشور ار به خود اختصاص دهد و تاکنون ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های معدن، صنعت و تجارت یزد انجام شده است.

علمدار یزدی از روند اجرایی ساخت بیش از ۱۰۰۰ کارخانه در استان یزد با پیشرفت‌های فیزیکی بالای ۶۰ درصد خبر داد و افزود: این واحدها با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، زمینه ایجاد ۴۵ هزار شغل در استان یزد را فراهم می کند.

در پایان این مراسم از برترین های صنعت استان یزدتجلیل شد.