- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

اجرای ۸۵۰۰ میلیارد ریال طرح زیربنایی معادن و توسعه ای مناطق انرژی بر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام كرد: اكنون حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برای ایجاد زیربناهای لازم در معادن كشور و نیز توسعه مناطق انرژی بر در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر امینی با بیان این مطلب گفت: طرح ایجاد زیر بناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی در بخش «برق رسانی» و «احداث راه دسترسی»، در ۳۰ استان كشور فعال است كه تاكنون ۳۲ پروژه خاتمه یافته و ۱۲ پروژه نیز در حال اجراست. میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح، ۲۴۱۰ میلیارد ریال است و اكنون طرح یاد شده، بیش از ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: همچنین، توسعه مناطق ویژه صنایع انرژی بر در ۲ منطقه «سواحل جنوبی» و «خلیج فارس» در مجموع با ۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال، به عنوان یكی دیگر از برنامه های فعال ایمیدرو محسوب می شود. در این مناطق، طرح های توسعه ای فولاد، آلومینیوم، سیمان و غیره در حال اجراست.

به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، عملیاتی كردن اسکله پارسیان، مطالعه منطقه ویژه کاشان و نیروگاه بخش خصوصی هرمزگان (boo) نیز از دیگر طرح های در حال اجرای این سازمان است.