مشاهده مطلب

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵      ۰             6564      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

اجرای ۷۴ طرح اکتشافی در مناطق مختلف کشور

رییس هیات عامل ایمیدرو از اجرای 74 طرح اکتشافی در سراسر کشور توسط این سازمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، کرباسیان تصریح کرد: این تعداد پروژه اکتشافی در فازهای اکتشاف عمومی، تفصیلی و تکمیلی در مناطق مختلف کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طرح اکتشاف تکمیلی طلای زرشوران ۵۰ درصد به ذخایر این معدن اضافه  شده است گفت: طرح های اکتشافی بر روی مواد معدنی مختلف نظیر آهن، زغالسنگ، پلی متال، طلا، مس، آنتیموان، سرب و روی، کرومیت، تیتان، نیکل، مولیبدن، باریت، فسفات، بوکسیت، شورابه ها ( پتاس، منیزیم، لیتیم و …) صورت می گیرد.
به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، در سال گذشته اجرای عملیات فازهای شناسایی و پی جویی اکتشاف در ۲۰ استان شامل  ۲۵ پهنه و بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر  مربع گستره کشور انجام شد.
وی درباره جزئیات برنامه اکتشاف اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ محدوده امید بخش جدید معدنی در برخی از  پهنه های  کشور شناسایی شده که شامل ۷۶ محدوده امیدبخش در پهنه سنگان  خراسان رضوی ،  ۲۸ محدوده امید بخش در نوار مرزی سیستان و بلوچستان، ۱۲ محدوده امید بخش در سراوان در استان سیستان و بلوچستان، ۱۶ محدوده امید بخش در نوار مرزی خراسان جنوبی، ۱۰۰ محدوده امیدبخش در پهنه آباده جازموریان، ۶۰ محدوده امید بخش در پهنه مرکز ایران و ۱۰ محدوده امید بخش در  استان اردبیل است.
کرباسیان به برنامه های سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: ایمیدرو در سال ۹۵ نیز ادامه فعالیت های اکتشافی را مطابق سال های ۹۳ و ۹۴ همراه با جذب شریک بخش خصوصی در دستور کار خود دارد، به گونه ای که باید تعدادی از طرح ها را به اتمام برساند.
وی خاطر نشان کرد: با ادامه فعالیت های اکتشافی،‌ پهنه ها و مناطق جدید امید بخشی به ۷۴ منطقه فوق افزوده خواهد شد که این طرح ها در نهایت به گواهی کشف و صدور پروانه بهره برداری منتهی می شود .

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: