مشاهده مطلب

      ۲۹ مهر ۱۳۹۲      ۰             3419      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

برای نخستین بار در كشور اجرای پرعیار سازی آهن باطله های معدن گل گهر با استفاده از روش بایوتكنولوژی در مركز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران به اجرا درآمده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، پروژه پرعیار سازی آهن باطله های معدن گل گهر با استفاده از روش بایوتكنولوژی و جداسازی باكتری های مزوفیل با حمایت شركت سنگ آهن گل گهر در مركز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران در حال اجرا است.

در حال حاضر مطالعات كانی شناسی، شناسایی باكتری، جداسازی باكتری، تكثیر مداوم آنها و غنی سازی نمونه در محیط كشت انجام شده و انجام آنالیز تكمیلی و بهینه سازی شرایط بایولیچینگ و مرحله نهایی الكترولیز ( جذب و جداسازی آهن از محلول) در دست اجرا است.

این گزارش حاكیست: با توجه به تولید سالانه ۲۷ میلیون تن سنگ آهن دانه بندی و كنسانتره در كشور، همواره در مرحله جداسازی، بخشی از ماده معدنی كم عیار برجای می ماند كه برای پرعیار سازی آن نیاز به استفاده از دانش فنی افزایش می یابد.

پیش از این از سه روش به صورت آزمایشی برای پرعیار سازی استفاده می شد كه در حال حاضر با توجه به دانش فنی بایوتكنولوژی كه مركز تحقیقات فراوری مواد معدنی استفاده كرده، انتظار می رود این قدام بهره وری بالاتری در مقایسه با روش های معمول داشته باشد.

مركز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران یكی از زیرمجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: