- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

اجرای مدیریت الکترونیک به منظور کاهش مصرف کاغذ در مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی؛ سومین نشست کارگروه مدیریت سبز مجتمع با حضور مدیر HSEE و کارشناسان واحدهای مختلف مجتمع برگزار شد.

مدیر HSEE  مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی با اشاره به اهداف کمیته مدیریت سبز مجتمع مبنی بر حفظ محیط زیست گفت: یکی از راهکارهای حفاظت از محیط زیست می توان به درگیر کردن جوامع محلی بخصوص ادارات ، معادن و کارخانجات در کاهش زباله های خانگی و اداری، تفکیک پسماندهای خشک و کاغذ اشاره کرد.

علی ایرانمنش نهادینه کردن مصرف کاغذ را مستلزم یک فرهنگ سازی دانست و عنوان کرد: کاهش مصرف کاغذ موجب صرفه جویی در هزینه ها شده و به ما کمک می کند یک مصرف کننده سبز باشیم و از کاغذ به عنوان یک نوع زباله یاد نکنیم.

وی استفاده از فرم ها و نامه های الکترونیکی توسط نرم افزارهای مربوطه را روشی مناسب و مقرون به صرفه جهت مدیریت و کاهش کاغذ بیان کرد و گفت : فرم های مورد استفاده در مجتمع با توجه به الزامات اداری و قانونی از نوع کاغذی به صورت الکترونیکی تغییر یابد تا بدین روش ضمن حفظ محیط زیست، درصدی از مصرف کاغذ در مجتمع کاهش یابد.

ایرانمنش افزود: یکی دیگر از مواردی که در این نشست مورد بحث قرار گرفت استفاده از نرم افزارهای فرم ساز و پردازش تصویر دیجیتال برای جایگزین نمودن کاغذ مورد استفاده در واحدهای مربوطه بود.

گفتنی است دراین نشست، ارائه آمار مصرف کاغذ در مجتمع، ارسال نامه و گزارشات الکترونیکی واحدهای مختلف مجتمع ، تفکیک کاغذ از دیگر زباله ها، استقرار و نصب سطل بازیافت زباله واستفاده مجدد از کاغذهای باطله به عنوان دفترچه یادداشت از جمله موارد و موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که برای تصمیم گیری جهت اجرا منوط به تصویب در کمیته عالی HSEE  مجتمع می باشد.