مشاهده مطلب

      ۱۴ دی ۱۳۹۲      ۰             3859      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران از ایمیدرو، «امیر خرمی شاد » با اعلام اين خبر، افزود : در اجرای برنامه ایجاد ارزش افزوده بیشتر در مواد معدنی نگاه ما به طور كامل به بخش خصوصی است كه تاكنون استقبال خوبی از آن شده است.
وی با اشاره به سفر نمایندگان شركت های غربی برای سرمایه گذاری در معادن ایران اظهار داشت: تاكنون شمار زیادی از نمایندگان شركت های معتبر خارجی برای انتقال دانش فنی، مشاركت و سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران و برای همكاری با ایمیدرو اعلام آمادگی كرده اند.
خرمی شاد ادامه داد: از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در كشور تاكنون در ۴۸ نوع آن هیچ فعالیت چشمگیری صورت نگرفته كه در نظر داریم بر روی آنها مطالعات كارشناسی و كارهای نهایی انجام دهیم.
وی درباره آمارهای مختلف اعلام شده در زمینه ذخایر معدنی كشور گفت: ذخایر معادنی كشور قطعا از ۵۷ میلیارد تن بیشتر است كه گزارش جدیدی در این زمینه تا پایان امسال اعلام خواهیم كرد.
خرمی شاد يادآور شد :  برخی كشورها كه حتی ماده معدنی را هم وارد می كنند، با انجام فرآوری و ایجاد ارزش افزوده و همچنین تبدیل آن به صنعت تا چندین برابر آن درآمد برای خود كسب می كنند.
وي در پايان گفت:معدن و صنایع معدنی یكی از مزیت های رقابتی كشور است كه با وجود تلاش های انجام شده، هنوز جای كار بسیار فراوانی دارد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: