- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

اتحادیه آفریقا: ترامپ باید عذرخواهی کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه هیات اتحادیه آفریقا آمده است: هیات اتحادیه آفریقا این اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را شدیدا محکوم می‌کند و خواستار پس گرفتن این سخنان و همچنین عذرخواهی ترامپ نه فقط از آفریقایی‌ها بلکه از تمام آفریقایی تبارهای سراسر جهان شده است.

سخنان توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا درباره مهاجران برخی کشورها که وارد آمریکا می‌شوند، انتقادهای زیادی در پی داشته است. ترامپ در نشستی در کاخ سفید که با حضور نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برگزار شد، با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: چرا این مردم از کشورهایی که چاه مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است، ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند. نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا گفته‌اند، این اظهارنظر ترامپ آشکارا نشان می‌دهد وی نژادپرست است.

واشنگتن پست نخستین بار در گزارشی از اظهارنظر توهین‌آمیز دونالد ترامپ خبر داد. کاخ سفید بدون تکذیب این سخنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعضی از سیاستمداران در واشنگتن مدافع منافع کشورهای خارجی هستند، ولی ترامپ همیشه برای مردم آمریکا می‌جنگد.