مشاهده مطلب

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۶      ۰             15106      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

آیین افتتاح پروژه های منطقه گل گهر امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد
در اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی آئین افتتاح پروژه های صنعتی منطقه گل گهر با حضور دکتر حسن روحانی رییس جهمور، وزیر صنعت معدن تجارت، وزیر نیرو، وزیر کشور، استاندار و مسئولین محلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت گل گهر، در این آیین خط ۷ تولید کنستانتره شرکت گل گهر، کارخانه مگامدول اول تولید آهن اسفنجی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر و واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی پروژه احداث راه آهن سیرجان-کرمان آغاز شد.

مهندس تقی زاده: در منطقه استخراج سنگ آهن تا تولید فولاد را یکجا داریم

در ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از حضور رییس جمهور و حمایت های وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکرد کرد و در شرح گزارش خود گفت: منطقه گل گهر با دارا بودن ۶ آنامولی معدنی، ۲۶ درصد ذخایر سنگ آهن ایران را دارد.
مهندس ناصر تقی زاده افزود: این مجموعه تنها مجتمع کشور است که از استخراج سنگ آهن تا تولید فولاد را در یک منطقه و به صورت یکجا دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار و نفر در شرکت ها و تمامی پروژه ها منطقه گل گهر مشغول به کار هستند. که از این میزان بیش از ۵۷۰۰ شغل در دوسال اخیر ایجاد شده است.
مهندس تقی زاده گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس به منطقه با مشارکت شرکت گل گهر در حال اجراست که در صورت رفع مشکلات نقدینگی، این پروژه ملی ظرف ۲سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت: مجموع تولیدات گل گهر از سال ۹۲ به ۹۶ افزایش ۱۲۶ درصدی پیدا کرده است که در این میان میزان تولید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر طی این مدت بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.
وزیر صنعت: گل گهر مصداق توجه به مسئولیت های اجتماعی صنایع کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در آئین افتتاح پروژه های صنعتی منطقه گل گهر با حضور رییس جهور گفت: گل گهر مصداق توجه به مسئولیت های اجتماعی صنایع درکشور است.
مهندس محمد شریعتمداری توجه مدیرعامل شرکت گل گهر و سایر مدیران این مجموعه به مسئولیت های اجتماعی را مطابق دستور رئیس جمهور در ابتدای دولت یازدهم مبنی بر توجه شرکت های معدنی به اوضاع مناطقی که در آن واقع شده اند دانست و از مهندس تقی زاده و همکارانش به خاطر توسعه پروژه های معدنی و صنعتی تشکر کرد.
وی در ادامه ایجاد توازن در زنجیره فولاد را امری مهم دانست و بیان کرد: این توازن در قبل از آغاز به کار دولت یازدهم ازبین رفت، خوشبختانه در دولت یازدهم این توازن تا حدود زیادی مجدد ایجاد شد.
مهندس شریعتمداری ادامه داد: زنجیره فولاد موضوع مهمی برای ایجاد توازن است، ۶۲ درصد فولاد خاورمیانه در ایران تولید می شود که بخش زیادی از آن در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

وزیر نیرو: امروز روز برق و انرژی استان کرمان است

وزیر نیرو در آئین افتتاح دو نیروگاه سیرجان که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: افتتاح دو نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی سمنگان سیرجان و نیروگاه شهیدکاظمی گل گهر می توانم امروز را روز برق و انرژی استان بنامم.
مهندس رضا اردکانیان افزود: استان کرمان جزو استان‌هایی بوده که در گذشته ای نزدیک در ساعات زیادی برق داشته و برق از استان‌های دیگر هم به این استان وارد می‌شده، اما امروز بخش عظیمی از خانوارهای کرمانی از نعمت برق بهره مند هستند و انرژی خورشیدی در استان کرمان هم می‌تواند به عنوان یک نقطه روشن برای آینده روشن تر پیش روی ما باشد.
رییس جمهور: به گل گهر باید افتخار کرد

رییس جمهور در ادامه آیین افتتاح پروژه های منطقه گل گهر گفت: گل گهر از مراکز صنعتی ومعدنی کشور است که باید به آن افتخار کرد.
دکتر حسن روحانی افزود: امیدوارم با انتقال آب خلیج فارس به منطقه گل گهر موجبات توسعه صنعت و خوشحالی مردم این سرزمین فراهم شود.
وی ادامه داد: موفقیت هایی که در کشور در نفت، سرمایه گذاری و اکتشافات و … موفقیت های خوبی را می بینیم همه امید است.
دکتر روحانی همچنین درمراسم آغازعملیات اجرایی پروژه راه آهن سیرجان-کرمان که به صورت ویدیو کنفرانس در سالن برگزار شد، گفت: پروژه راه آهن سیرجان-کرمان به همت شرکت گل گهراولین پروژه ریلی دولت با مشارکت بخش خصوصی است.
وی در این مراسم از آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد کرد و گفت: هر پروژه ای که در ایران افتتاح می شود از آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد می کنم؛ یکی از آرزوهای بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی، شکوفایی ایران و همه وجودش، عشق به ایران و اسلام بود

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: